تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تیر 1397 - 14:47
کد خبر : 3789

تلاش آمریکا برای ممانعت از انتقال پول از آلمان به ایران

تلاش آمریکا برای ممانعت از انتقال پول از آلمان به ایران

روز دوشنبه گزارشی منتشر شد که ایران به دنبال بازگرداندن حدود ۳۰۰میلیون یورو از دارایی‌های خود از یک حساب در بانک تجارت ایران – اروپا مستقر در هامبورگ است. ایران به ویژه در تلاش است این پول‌ خود را پیش از وضع مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به کشورش بازگرداند.همچنین مقامات دولت ترامپ تلاش می‌کنند

روز دوشنبه گزارشی منتشر شد که ایران به دنبال بازگرداندن حدود ۳۰۰میلیون یورو از دارایی‌های خود از یک حساب در بانک تجارت ایران – اروپا مستقر در هامبورگ است.

ایران به ویژه در تلاش است این پول‌ خود را پیش از وضع مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به کشورش بازگرداند.همچنین مقامات دولت ترامپ تلاش می‌کنند که مانع از انتقال بیش از ۳۵۰ میلیون دلار از دارای‌هایی‌های ایران از حساب بانکی متعلق به این کشور در شهر هامبورگ آلمان شوند.

پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن گزارش داد: دولت آمریکا در تلاش است مقامات آلمانی را متقاعد کند که مانع از اجرای درخواست ایران برای انتقال بیش از ۳۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های این کشور به تهران شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن مقامات دولت ترامپ تلاش می‌کنند که مانع از انتقال بیش از ۳۵۰ میلیون دلار از دارای‌هایی‌های ایران از حساب بانکی متعلق به این کشور در شهر هامبورگ آلمان شوند.

دولت ترامپ در حال حاضر به سختی تلاش می‌کند که دولت آلمان را متقاعد کند مانع از انتقال این پول شود. روز دوشنبه گزارشی مبنی بر این منتشر شد که ایران به دنبال بازگرداندن حدود ۳۰۰میلیون یورو از دارایی‌های خود از یک حساب در بانک تجارت ایران – اروپا مستقر در هامبورگ است. ایران به ویژه در تلاش است این پول‌ خود را پیش از وضع مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به کشورش بازگرداند.

روزنامه بیلد آلمان ضمن انتشار این خبر نوشت: دولت ایران اعلام کرده است که این پول را برای تامین ارز سفرهای خارجی شهروندان خود نیاز دارد که به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند در خارج از کشور از کارت‌های اعتباری‌شان استفاده کنند.

مقامات ایرانی هفته‌ها است که می‌گویند در حال انجام گفت‌وگوهای دیپلماتیک با برخی از کشورهای اروپایی برای مقابله با تحریم‌های واشنگتن علیه تهران هستند و انتشار خبر تلاش ایران برای بازگرداندن پول خود از آلمان به تهران موجب افزاش تنش‌ها میان آمریکا و آلمان به دلیل تلاش‌های برلین برای کمک به ایران برای برخورداری از کاهش تحریم ها شده است. دولت ترامپ به سختی سعی دارد متحدان اروپایی خود را به خروج از ایران و توقف تجارت با این کشور متقاعد کند.

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان به واشنگتن فری بیکن گفت که وی و دیگر مقامات ارشد در دولت ترامپ در حال اعمال فشار بر دولت آلمان هستند تا مانع از انتقال پول ایران شوند. وی گفت: ما در حال ترغیب دولت آلمان در بالاترین سطح هستیم تا این کشور مداخله کند و اجازه انتقال این پول را ندهد.

مقامات در وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا مدعی‌اند کسانی که برای تسهیل انتقال پول به تهران تلاش می‌کنند حامی گروه‌های تروریستی هستند.

این مقامات اظهارات گرنل و دیگران درباره تلاش آمریکا برای ممانعت از انتقال پول ایران به داخل این کشور را تاییده کرده‌اند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما در بالاترین سطوح در حال رایزنی با دولت آلمان هستیم تا از واقعیات این مسئله مطلع شویم و واضح است که از تلاش آلمان برای تحقیق در باره هدف از این اتقال پول حمایت می‌کنیم. ما این مسئله را از نزدیک دنبال می‌کنیم تا اطمینان یابیم که نگرانی‌هایمان درباره محل هزینه این میزان زیاد پول رفع خواهد شد.

به گزارش واشنگتن فری بیکن ، تلاش‌های دولت آمریکا برای ممانعت از انتقال پول ایران به داخل کشورش مورد حمایت قانونگذارانی است که مخالف توافق هسته‌ای با ایران بودند و به طور همزمان برای متقاعد کردن دولت آلمان برا ی عدم انتقال این پول تلاش می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.