چین: آمریکا در حال آتش گشودن به روی اقتصاد جهان است

چین هشدار داد آمریکا با تهدید کشورها به وضع تعرفه های بالا در حال «آتش گشودن» به روی اقتصاد جهانی است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، چین هشدار داد آمریکا با تهدید کشورها به وضع تعرفه های بالا در حال «آتش گشودن» به روی اقتصاد جهانی است و اینکه کسی خواهان جنگ تجاری نیست، اما به محض اجرایی شدن اقدامات دولت آمریکا، پکن به صورت لحظه ای به این اقدامات پاسخ خواهد داد.

تعرفه های دولت ترامپ بر ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی قرار است از روز جمعه به اجرا گذاشته شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که در صورت تلافی دولت چین، جنگ تجاری را به ۴۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی گسترش خواهد داد.

چین هم گفته، «تیر نخست را شلیک نخواهد کرد» اما گمرک این کشور تصریح کرده که تعرفه های دولت چین بر کالاهای آمریکایی بلافاصله پس از اجرایی شدن تعرفه های دولت آمریکا علیه کالاهای چینی به اجرا گذاشته خواهد شد.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین هشدار داد تعرفه های پیشنهادی به زنجیره های عرضه بین المللی و از جمله شرکت های خارجی فعال در دومین اقتصاد بزرگ جهان لطمه خواهد زد.

گائو افزود: «اگر آمریکا تعرفه ها را به اجرا بگذارد، آنها در حقیقت بر تعرفه های وضع شده بر شرکت های تمام کشورها و از جمله شرکت های چینی و آمریکایی خواهد افزود… اقدامات آمریکا اساسا حمله ه عرضه جهانی و زنجیره های ارزش است. به بیان ساده، آمریکا در حال آتش گشودن به روی کل جهان و از جمله خودش است.»

وی افزود: «چین در مواجهه با تهدیدات و اخاذی (آمریکا) به زانو در نخواهد آمد و از اراده خود جهت دفاع از تجارت آزاد و سیستم چند جانبه کوتاه نخواهد آمد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جریان جنگ تجاری، شرکت های آمریکایی در چین هدف «اقدامات کیفی» قرار خواهند گرفت گفت، دولت چین از حقوق قانونی تمام شرکت های خارجی در این کشور حفاظت خواهد کرد. «ما به ارزیابی تاثیرات احتمالی جنگ تجاری آغاز شده توسط آمریکا بر شرکت ها ادامه می دهیم و به شرکت ها برای کاهش اثرات شوک های احتمالی کمک خواهیم کرد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا