تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1397 - 11:24
کد خبر : 3590

پیام تبریک پوتین به ترامپ برای روز استقلال آمریکا

پیام تبریک پوتین به ترامپ برای روز استقلال آمریکا

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ضمن تبریک روز استقلال آمریکا افزود: مقام های دو کشور در حال تدارک مقدمات دیدار روسای جمهور دو کشور هستند. در روزهای اخیر و پس از اعلام برنامه دیدار سران روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند، مقام های دو کشور برای کاهش تنش در روابط دوجانبه تلاش می کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ضمن تبریک روز استقلال آمریکا افزود: مقام های دو کشور در حال تدارک مقدمات دیدار روسای جمهور دو کشور هستند.

در روزهای اخیر و پس از اعلام برنامه دیدار سران روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند، مقام های دو کشور برای کاهش تنش در روابط دوجانبه تلاش می کنند.

در این زمینه، یک هیات پارلمانی آمریکا روز شنبه ۹ تیر به روسیه سفر کرد و با مقام های ارشد روسیه ازجمله سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه و ویاچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه دیدار کرد.

دیدار هیات پارلمانی آمریکا به ریاست سناتور جمهوری خواه ریچارد شلبی رئیس کمیته بانکی سنای آمریکا با لاوروف در پشت درهای بسته ساختمان وزارت امورخارجه روسیه برگزار شد.

لاوروف در آغاز این دیدار ابراز امیدواری کرد که سفر هیات آمریکایی به روسیه باعث احیای گفت و گوهای بین پارلمانی دو کشور شود.

پوتین و ترامپ روز ۲۵ تیر ماه در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار و گفت و گو می کنند.

روابط آمریکا و روسیه با اتهام دخالت مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا و همچنین اخراج حدود ۶۰ دیپلمات روسی در حمایت از انگلیس و با ادعای نقش مسکو در استفاده از مواد شیمیایی در حادثه سرگئی اسکریپال مامور نظامی سابق اطلاعات روسی، بیش از گذشته تیره شد اما ترامپ و پوتین بارها از لزوم بهبود روابط سخن گفته اند.

ترامپ در ماه گذشته، پیش از حضور در نشست سران گروه هفت اظهار کرد که امیدوار است این گروه به مانند گذشته با حضور روسیه به گروه هشت تبدیل شود.

در روز ۴ جولای ۱۷۷۶میلادی ۱۳ مستعمره آمریکا به عنوان ایالت های «ساحل شرقی»، اعلامیه استقلال از امپراتوری بریتانیا را منتشر کردند.در این اعلامیه به طور رسمی اعلام شد که ۱۳ مستعمره آمریکایی خود را به عنوان یک ملت واحد می‌دانند و دیگر قسمتی از پادشاهی بریتانیا محسوب نمی‌گردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.