نگرانی پالایشگرهای هندی ازتحریم نفتی ایران

پالایشگرهای هندی اعلام کردند تنها قادرند نفت ایران و ونزوئلا را پالایش کنند و نفت عراق و عربستان مناسب پالایشگاه‌های آنها نیست.

شرکت PDVSA ونزوئلا که صادرات نفت این کشور را عهده دار است اعلام کرد صادرات نفت ونزوئلا به هند در نمیه اول سال جاری میلادی ۲۱ درصد کاهش یافته است.

کاهش صادرات نفت ونزوئلا به هند به دلیل کاهش تولید نفت ونزوئلا است که در پایین ترین سطح طی ۳۰ سال گذشته است و همچنین مشکلات حمل و نقل نفت نیز یکی دیگر از این مشکلات است که موجب شد تا صادرات نفت ونزوئلا به هند کاهش یابد.

کارشناسان ونزوئلا اعلام کرده اند عدم سرمایه گذاری مناسب در صنعت نفت این کشور موجب شده است تا تولید نفت این کشور کاهش یابد.

کاهش صادرات نفت ونزوئلا به هند از یک سو و فشار آمریکا از سوی دیگر به هندی ها برای عدم خرید نفت از ایران برای پالایشگاه های این کشور نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

تحلیلگران می گویند برخی از پالایشگرهای هندی مجبورند بعد از اعمال تحریم ها علیه ایران نفت سنگین مورد نیاز خود را از عراق وارد کنند و اگر ونزوئلا هم بتواند صادرات نفت خود را افزایش دهد آنگاه دو کشور ونزوئلا و عراق تنها صادرکنندگان نفت خام سنگین به هند خواهند بود و این در حالی است که عربستان نیز اعلام کرده حاضر است بخشی از نفت خام هند را تامین کند.

اما هندی ها رسما اعلام کرده اند پالایشگاه های این کشور براساس نفت ایران و ونزوئلا طراحی شده اند و با نفت خام عراق و عربستان همخوانی ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا