تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1397 - 15:58
کد خبر : 3306

لیست کرباسیان “مشقی” بود/اطلاعات ارز بگیران هنوز منتشر نشده

لیست کرباسیان “مشقی” بود/اطلاعات ارز بگیران هنوز منتشر نشده

در حالی که رسانه‌ها از دستور وزیر اقتصاد برای انتشار اطلاعات کالاهای وارداتی بر مبنای راهبرد شفاف سازی رئیس جمهور خبر داده اند، بررسیها نشان می‌دهد این اطلاعات حداقل از یک سال قبل در سایت گمرک وجود داشته است و اطلاعاتی از ارزبگیران به مردم نمی‌دهد. به گزارش تسنیم، مسعود کرباسیان طی یک یادداشت با

در حالی که رسانه‌ها از دستور وزیر اقتصاد برای انتشار اطلاعات کالاهای وارداتی بر مبنای راهبرد شفاف سازی رئیس جمهور خبر داده اند، بررسیها نشان می‌دهد این اطلاعات حداقل از یک سال قبل در سایت گمرک وجود داشته است و اطلاعاتی از ارزبگیران به مردم نمی‌دهد.

به گزارش تسنیم، مسعود کرباسیان طی یک یادداشت با بیان اینکه اقتصاد در اتاق شیشه ای یعنی با مردم شفاف و صادق باشیم، اظهار داشت: براساس قولی که هفته قبل در نشست خبری در جمع اهالی رسانه داده بودم، از صبح امروز (شنبه) عموم مردم و فعالان اقتصادی می‌توانند میزان واردات انواع کالاها و ارزش آن را به لحظه روی سایت گمرک مشاهده کنند. مردم عزیز کشور می‌توانند لیست کالاها را ببینند و اگر در هنگام خرید با گرانفروشی مواجه شدند اول آنکه از خرید آن کالا خودداری کنند و دوم اینکه با توجه به مسولیت شهروندیشان بی درنگ موضوع را با سازمان تعزیرات اعلام کنند.

نکته مهمی که تیم اطلاع رسانی دولت از آن غفلت کرده این است که اتاق شیشه ای که وزیر اقتصاد از آن سخن گفته حداقل یک سال است روی سایت گمرک وجود داشته و علاوه بر انتشار گزارش تجارت خارجی به صورت ماهیانه، امکان دسترسی روزانه به اطلاعات تجاری کشور در آن وجود دارد. این در حالی است که این گزارشها حاوی وزن خالص، ارز ریالی و ارزش ارزی کالاهای وارداتی و… میباشد و ارتباطی به انتشار لیست ارز بگیران که از سوی رئیس جمهور وعده داده شده بود، ندارد.

در واقع وزیر اقتصاد آدرس لینکی را در صفحه خود منتشر کرده که یک سال است در وب سایت گمرک وجود داشته و اطلاعات جدیدی به مردم نمی‌دهد. از سوی دیگر این گزارشها حاوی مباحث ارزی و اطلاعات مربوط به دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی مانند لیستی که وزیر ارتباطات منتشر کرد، نیست.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.