تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تیر 1397 - 15:59
کد خبر : 3122

افزایش ۲۴ درصدی تولید فولاد خام ایران

افزایش ۲۴ درصدی تولید فولاد خام ایران

تولید فولاد خام ایران در پنج ماهه سال۲۰۱۸ با افزایش بیش از ۲۴ درصدی همراه شد. این در حالی است که در همین مدت افزایش جهانی تولید فولاد به ۴.۳ درصد رسید. به گزارش ایلنا و به نقل از انجمن جهانی فولاد (World Steel Association)، در پنج ماهه امسال (میلادی)، ایران ۱۰میلیون و ۱۴۲هزارتن فولاد

تولید فولاد خام ایران در پنج ماهه سال۲۰۱۸ با افزایش بیش از ۲۴ درصدی همراه شد. این در حالی است که در همین مدت افزایش جهانی تولید فولاد به ۴.۳ درصد رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از انجمن جهانی فولاد (World Steel Association)، در پنج ماهه امسال (میلادی)، ایران ۱۰میلیون و ۱۴۲هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید پارسال(۸میلیون و ۱۶۲هزارتن) ۲۴.۳درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین تولید فولاد خام ایران در مه ۲۰۱۸با افزایش ۱۲.۴درصدی به۲ میلیون و ۱۵ هزارتن رسید. این رقم در مدت مشابه پارسال یک میلیون و ۷۹۳هزار تن بود.

تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز در پنج ماهه امسال (میلادی) ۷۲۹میلیون و ۲۱۶هزارتن ثبت شد که حاکی از افزایش ۴.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در مه ۲۰۱۸ ، با ۶.۶درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۴۸میلیون و ۳۲۲هزار تن رسید. این رقم در آوریل سال گذشته ۱۵۴میلیون و ۸۵۶هزار تن ثبت شد.

در پنج ماهه ۲۰۱۸ به ترتیب چین با تولید ۳۶۹میلیون و ۸۵۹هزارتن، ژاپن با ۴۴میلیون و۲۱۷هزار تن، هند با ۴۴میلیون و ۱۲۳هزار تن، آمریکا با ۳۴میلیون و ۸۴۶هزار تن و روسیه با ۳۰میلیون و ۲۷هزارتن ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.