تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 11:54
کد خبر : 30730

سخنگوی هیات رییسه مجلس:

مجلس جمع‌بندی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را فردا اعلام می‌کند

مجلس جمع‌بندی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را فردا اعلام می‌کند

محمدحسین فرهنگی روز دوشنبه در توضیح جلسه غیرعلنی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: در این جلسه رییس کمیسیون تلفیق بودجه و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس بحث‌ها و دیدگاه‌های خود را ارائه کردند. بخشی از این دیدگاه‌ها مربوط به نوآوری‌هایی بود که باید در بودجه سال جدید و سال آینده لحاظ شود تا برخی از

محمدحسین فرهنگی روز دوشنبه در توضیح جلسه غیرعلنی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: در این جلسه رییس کمیسیون تلفیق بودجه و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس بحث‌ها و دیدگاه‌های خود را ارائه کردند. بخشی از این دیدگاه‌ها مربوط به نوآوری‌هایی بود که باید در بودجه سال جدید و سال آینده لحاظ شود تا برخی از ساختارهای ناصحیح بودجه‌ریزی جاری کشور را در نظام مالیاتی و در سایر بخش‌ها تغییر دهد.
سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه در این جلسه کلیات بودجه هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: ۱۰ نفر از همکاران، ۵ نفر مخالف کلیات و ۵ نفر موافق کلیات بودجه دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. مخالفان کلیات بودجه معتقد بودند امکان اصلاح کلی لایحه بودجه وجود ندارد و ایرادهایی را در ناحیه درآمدها، هزینه‌ها و کسری‌های واقعی بودجه را با ذکر اعداد و ارقام و جزییاتی که مربوط به بودجه تقدیمی دولت بود، بیشتر مورد توجه قرار دادند.
فرهنگی اضافه کرد: موافقان کلیات لایحه بودجه هم معتقد بودند که ما نباید فرصت‌سوزی کنیم چرا که یک فرصت تاریخی در اختیار مجلس قرار گرفته است و دولت هم مسیر درآمدها و هزینه‌ها را تا حدودی باز گذاشته و مجلس هر تغییر و اصلاحی را می‌تواند در این مسیر انجام دهد.
وی افزود: از جمله این پیشنهادها، پیشنهاد رییس کمیسیون تلفیق بودجه بود که می‌توانیم به صورت دوسقفی بودجه را تنظیم کنیم. بخشی را در حد آنچه که واقعی و عملیاتی می‌دانیم و بخشی را هم در محدوده‌ای که مدنظر دولت است البته با وقفه‌ای اجرا کرد. البته نمی‌توان در ابتدای بودجه به سقف دوم اجازه اجرا داد.
وی یادآور شد: رییس مجلس شورای اسلامی هم جمع‌بندی اولیه‌ای داشت و مقرر شد قبل از شروع رسمی و علنی جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس، بحث خود را تکمیل کند و جمع‌بندی را در مجلس ارائه کند. لذا در این جلسه هیچ‌ رای‌گیری انجام نشد و هیچ تصمیم مشخص هم اتخاذ نشد.
سخنگوی هیات رییسه مجلس ادامه داد: در تبیین موضوع هم در چارچوب‌های کلی بودجه سال ۱۴۰۰ و نوآوری‌هایی که می‌توان در آن اعمال کرد و هم در ارتباط با مخالفت و موافقت با کلیات، بحث‌ها نسبتاً خوبی انجام شد و در دیدگاه مجموعه نمایندگان حاضر آثار خود را بر جای گذاشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.