تاریخ انتشار : دوشنبه 4 تیر 1397 - 9:06
کد خبر : 2998
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افزایش ۲۹.۵ درصدی قیمت مسکن در خرداد بسته هستند

افزایش ۲۹.۵ درصدی قیمت مسکن در خرداد

افزایش ۲۹.۵ درصدی قیمت مسکن در خرداد

بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، به رغم کاهش۲۱.۷درصدی معاملات، قیمت مسکن در خرداد۹۷ نسبت به ماه مشابه ۹۶ معادل ۲۹.۵ درصد و نسبت به ماه قبل از آن نیز ۷.۷ درصد افزایش یافت. به گزارش مشرق، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی آمار تعداد معاملات مسکن

بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، به رغم کاهش۲۱.۷درصدی معاملات، قیمت مسکن در خرداد۹۷ نسبت به ماه مشابه ۹۶ معادل ۲۹.۵ درصد و نسبت به ماه قبل از آن نیز ۷.۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش مشرق، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی آمار تعداد معاملات مسکن در خرداد ماه امسال و میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان چه در سطح مناطق ۲۲ گانه و چه در سطح شهر تهران را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش تعداد کل مبایعه نامه های امضا شده در شهر تهران ۱۵ هزار و ۲۰۹ فقره بود که نسبت به اردیبهشت امسال ۲۱.۷ درصد تعداد معاملات کاهش یافته است.

همچنین میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بوده است که نسبت به ماه گذشته (اردیبهشت ۹۷) معادل ۷.۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته (خرداد ۹۶) ۲۹.۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گران ترین منطقه تهران در خردادماه منطقه یک با میانگین ۱۴ میلیون و ۲۸ هزار تومان و ارزان ترین منطقه تهران نیز منطقه ۱۸ با میانگین ۲ میلیون ۸۴۹ هزار تومان تخمین شده است.

همچنین بعد از منطقه یک، گرانترین مناطق تهران شامل مناطق سه، دو و شش می شود که به ترتیب میانگین قیمت هر مترمربع ۱۱ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان، ۱۰ میلیون و ۳۷۹ هزار تومان و ۸ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان را داشته اند.

از سویی دیگر بیشترین معاملات همچون ماه های گذشته در منطقه پنج با هزار و ۹۴۷ فقره معامله و پس از آن منطقه ۴ با هزار و ۲۴۴ فقره و در نهایت منطقه ۲ با هزار و ۱۵۳ فقره معامله تعیین شده است. کم معامله ترین مناطق پایتخت نیز در ماه خرداد همانند سه ماه اخیر به منطقه ۱۹ با ۸۸ فقره تعلق دارد و پس از آن منطقه ۲۲ با ۱۴۷ و منطقه ۹ با ۱۶۸ فقره معامله قرار دارد.

بیشترین افزایش قیمت در خردادماه امسال نسبت به ماه قبل از آن در منطقه ۱ با یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان تعیین شده و کمترین افزایش قیمت به منطقه ۱۸ با ۱۵۰ هزار تومان تعلق دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.