تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1397 - 14:42
کد خبر : 2962

یک توافق نفتی جدید در دستور کار اوپک و غیراوپک

یک توافق نفتی جدید در دستور کار اوپک و غیراوپک

وزیر انرژی روسیه پس از اینکه اوپک با افزایش تولید از ژوییه موافقت کرد، به شبکه سی ان بی سی گفت: اعضای اوپک و غیراوپک سرگرم بررسی یک توافق نفتی برای سال ۲۰۱۹ هستند. الکساندر نواک پس از نشست اوپک در وین گفت: ما سرگرم برنامه‌ریزی برای امضای توافق جدیدی تا پایان امسال هستیم. وی

وزیر انرژی روسیه پس از اینکه اوپک با افزایش تولید از ژوییه موافقت کرد، به شبکه سی ان بی سی گفت: اعضای اوپک و غیراوپک سرگرم بررسی یک توافق نفتی برای سال ۲۰۱۹ هستند.

الکساندر نواک پس از نشست اوپک در وین گفت: ما سرگرم برنامه‌ریزی برای امضای توافق جدیدی تا پایان امسال هستیم. وی در ادامه افزود: چارچوب این توافق با همه شرکت‌کنندگان در نشست اخیر وزیران مطرح شده تا آنها بتوانند توافق مذکور را مطالعه کرده و اصلاحات لازم را انجام دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز،اظهارات وی پس از دیدار روز شنبه میان تولیدکنندگان اوپک و اعضای غیراوپک مطرح شد. متحدان اوپک شامل روسیه با افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز به منظور متعادل کردن عرضه و تقاضا در نیمه دوم سال میلادی جاری موافقت کردند.

توافق فعلی در پایان سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد اما نواک گفت که یک پیشنهاد دیگر در دست بررسی قرار دارد.

نواک گفت: این توافق تا حد زیادی بر مبنای رصد وضعیت بازار، ایجاد و نهادینه کردن یک نهاد نظارتی و امکان اتخاذ تدابیر لازم در صورت لزوم همانند اقداماتی است که در سال ۲۰۱۶ انجام دادیم.

پیش نویس این توافق در نشست بعدی کمیته نظارتی اوپک و غیراوپک در سپتامبر بررسی خواهد شد تا در نشست وزیران که اواخر سال برگزار می‌شود به امضا برسد.

وزیر انرژی روسیه گفت با وجود اینکه کشورش در ابتدا افزایش تولید به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز را پیشنهاد کرده بود، توافق اخیر برای افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز بایستی کافی باشد.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، در راستای توافق روز شنبه، روسیه قصد دارد تولیدش را به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.