تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 15:08
کد خبر : 29298

توقف بیابان‌زایی با استفاده از کشاورزی در خوزستان

توقف بیابان‌زایی با استفاده از کشاورزی در خوزستان
یکی از مباحث مهمی که دغدغه مسئولان ذیربط است، بحث توسعه زراعت به صورت اصولی است که در این راستا کشاورزی حفاظتی کمک بسیار مؤثری برای توقف بیابان‌زایی محسوب می‌شود.

 کاظم خاوازی ظهر امروز در حاشیه بازدید از قرارگاه بیابان‌زدایی و کانون‌های ریزگرد خوزستان گفت: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، استانداری خوزستان، دستگاه‌های ذیربط و بخش‌های مختلف از جمله مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، کار بسیار بزرگی در استان خوزستان در حال انجام است.

کاظم خاوازی افزود: یکی از مباحث مهمی که دغدغه مسئولان ذیربط است، بحث توسعه زراعت به صورت اصولی است که در این راستا کشاورزی حفاظتی کمک بسیار مؤثری برای توقف بیابان‌زایی محسوب می‌شود.

وی با بیان این مطلب که کشت گیاهان چند ساله مقاوم در زراعت یکی از برنامه‌هایی خواهد بود که امروز به بخش زراعت استان خوزستان توصیه خواهد شد، ادامه داد: در این راستا کشت گیاهان دائمی یکی از موارد توصیه‌شده خواهد بود.

خاوازی همچنین بر تکثیر و پرورش حیوانات تاکید و گفت: با توجه به بازدیدهای انجام‌شده و شرایط موجود در منطقه، تکثیر و پرورش انواع حیوانات از جمله پرورش طیور و پرندگان می‌تواند در دستور کار منطقه قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.