تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مهر 1399 - 15:00
کد خبر : 28937
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هدفگذاری تولید بیش از ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی در سال جاری بسته هستند

هدفگذاری تولید بیش از ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی در سال جاری

هدفگذاری تولید بیش از ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی در سال جاری
امروز شاهد حضور تولیدات داخلی در بازارهای بین المللی هستیم و نمونه آن قرارداد امروز نیکسان با شرکت سوزوکی است.

مرکزی مدیر دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: در سال گذشته بیش از ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی کوچک و بزرگ در کشور تولید شد و هدف گذاری امسال بر رسیدن این رقم به ۱۲ میلیون دستگاه است.

کیوان گردان امروز نهم مهرماه در آیین انعقاد قرارداد بین شرکت های نیسکان و سوزوکی که در شهر صنعتی کاوه انجام شد، با اشاره‌ به ‌سیاست وزارت صنعت اظهار کرد: وزارت صنعت پیرو سیاست اقتصاد مقاومتی و ساست های دولت، مسیری را برای توسعه صنعت پیش بینی کرده و با تمام توان ‌برای رشد و توسعه حرکت خواهیم کرد، به گونه ای که از خردادماه سال ۹۷ تا به امروز براساس سیاست های حمایت از تولید، در اوج تحریم ها ورود لوازم خانگی به داخل را ممنوع کردیم.

وی افزود: هم اکنون ۵۰۰ واحد تولیدی در سطح کشور با گردش مالی سالیانه شش میلیارد دلار در عرصه تولید لوازم خانگی فعالیت دارند. در سال گذشته بیش از ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی کوچک و بزرگ در کشور تولید شد و هدف گذاری امسال بر رسیدن این رقم به ۱۲ میلیون دستگاه است.

مدیر دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت تصریح کرد: خوشبختانه با خودباوری و تلاش صنعتگران داخلی، امروز شاهد حضور تولیدات داخلی در بازارهای بین المللی هستیم و نمونه آن قرارداد امروز نیکسان با شرکت سوزوکی است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تولید لوازم خانگی ۳۷ رشد داشته ایم، اظهار کرد: باتوجه به جهش تولید لوازم خانگی در برخی واحدهای تولیدی، نیاز به مواد اولیه بیشتر شده است و ما در وزارت صنعت براساس خودباوری و عزمی که در جوانان و مدیران صنایع وجود دارد در مسیر توسعه و بالندگی صنعت حرکت خواهیم کرد و اجازه نخواهیم صنایع ما کمبود مواد اولیه را احساس کنند.

گردان گفت: موفقیت های یاد شده علیرغم تحریم های ظالمانه و تلاشی که دشمن برای انسداد مسیر پولی و مالی کشور ایجاد کرده در سایه تکیه بر توانمندی داخلی حاصل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.