تاریخ انتشار : شنبه 29 شهریور 1399 - 10:42
کد خبر : 28362

هالک بانک ترکیه خواستار اختتام پرونده تحریم‌های ایران در آمریکا شد

هالک بانک ترکیه خواستار اختتام پرونده تحریم‌های ایران در آمریکا شد
هالک بانک ترکیه خواستار مختومه کردن پرونده تحریم‌های ایران در آمریکا شد. آمریکا ادعا می کند این بانک دولتی ترکیه به ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک کرده است

هالک بانک ترکیه در روز جمعه از قاضی دادگاه فدرال آمریکا خواست تا کیفرخواست آمریکا مبنی بر اینکه این بانک دولتی ترکیه به ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک کرده است را مختومه اعلام کند. این بانک همچنین به دنبال رفع صلاحیت قاضی به خاطر عدم بی طرفی او است.

بر اساس گزارش رویترز، وکیل هالک بانک در جلسه دادرسی دادگاه فدرال منهتن گفت موقعیت این بانک به عنوان یک سازمان تابعه ترکیه مانع تعقیب قانونی آن می‌شود چون از مصونیت حکومتی برخوردار است.

وزارت دادگستری آمریکا در اکتبر سال گذشته میلادی هالک بانک را متهم کرد از سرویسهای مالی و شرکت های خود در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی برای دور زدن تحریم‌های ایران استفاده کرده و باعث شده درآمد حاصل از فروش نفت و گاز برای خرید طلا مصرف شود و همچنین معاملات ظاهری غذا و دارو را تسهیل کرده است.

هالک بانک ادعای بی گناهی کرده و اتهام فساد بانکی و پولشویی شامل انتقال ۲۰ میلیارد دلار از منابع مالی ایران را رد کرده است.

سیمون لاتکوویچ، یکی از وکلای هالک بانک به ریچارد برمن قاضی منطقه‌ای آمریکا گفت:« ما در مورد معاملات نفت و گاز طبیعی ایران صحبت می کنیم. این فعالیت را شهروندان خصوصی نمی توانند انجام دهند، بلکه یک امر حکومتی است نه اقتصادی».

ولی دادستانی آمریکا معتقد است این مسئله مربوط می شود به یک میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران از طریق سیستم مالی آمریکا که تحریم‌های این کشور را دور زده است.

برمن اتهام بی طرف نبودن را رد و اعلام کرد هالک بانک به غلط ادعا می کند وی حامی یک گروه تروریستی با هدف تحت کنترل گرفتن دولت ترکیه است.

این قاضی هیچ حکمی در مورد تقاضای مختومه شدن این پرونده اعلام نکرد و جلسه بعدی دادرسی برای اول مارس ۲۰۲۱ برنامه ریزی شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.