سهام شرکت صنعت غذایی کوروش امروز در بورس عرضه می‌شود

بر اساس آگهی عرضه اولیه شرکت صنعت غذایی کوروش امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ تعداد ۳۶۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت صنعت غذایی کورش به عنوان پانصد و چهل و ششمین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر گروه تولید روغن های حیوانی و نباتی و طبقه تولید روغن ها و چربی های گیاهی و حیوانی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد غکورش به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

در این ارتباط مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کوروش در جلسه خبری عرضه سهام شرکت صنعت غذایی کوروش در بازار سرمایه با اعلام خبر حضور این شرکت در بورس اعلام کرد این شرکت چهارمین شرکت گروه صنعتی گلرنگ می باشد که در بورس عرضه می شود و با توجه به این که عرضه های قبلی موفق بوده و باعث سهیم شدن عموم مردم در سهام این شرکت ها و تامین منابع مالی از طریق این بازار مهم شده، امیدواریم که عرضه صنعت غذایی کوروش نیز با موفقیت عرضه شود و منافع همه بازیگران بازار و سهامداران و شرکت نیز تضمین گردد.

دکتر ابراهیمی با تشکر از مدیران سازمان بورس، شرکت بورس تهران، کارشناسان این سازمان و همه همکاران این شرکت و اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت گفت این تلاش ها باعث شده تا امروز بتوانیم به عنوان یک شرکت توانمند بین المللی در بورس حضور داشته باشیم.

مهندس منتصر، مدیرعامل این شرکت نیز با بیان این موضوع که محصولاتی که این شرکت امروزه عرضه می کند محصولات سلامت محور بوده و توانسته فرهنگ مصرف خانوار را در حوزه روغن های تولیدی این شرکت تغییر دهد گفت: رویکرد تعاملی این شرکت با رقبا، اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم ۲۶۰۰ نفر، تلاش های بی دریغ کوروش در دوره کرونا برای تامین نیازهای کشور، تامین نیازها در دوره چالش های وارداتی روغن و … همگی از موفقیت های این شرکت محسوب می شوند. به گفته وی ورود به بورس در دوره جدید افق های جدیدی را در برابر این شرکت باز خواهد کرد.

وی با بیان این که اکنون ۹۰ درصد از سهم بازار روغن های سرخ کردنی، بدون پالم است که بالغ بر نیمی از بازار در اختیار مجموعه ماست گفت: تولید محصولات سلامت محور برای ما یک افتخار محسوب می شود که در فاصله ۵ سال گذشته توانسته ایم به این هدف مهم دست یابیم.

وی با بیان این که در سال ۹۷ شرکت صنعت غذایی کوروش ۲۸ هزار تن روغن تولید کرده گفت این رقم با بکارگیری از ظرفیت های خالی کارخانجات به میزان ۷ هزار تن و تولید مالکیتی به میزان ۲۱ هزار تن محقق شده است. اما این رقم در سال ۹۸ به ۳۳ هزار و ۲۰۰ تن و در سال ۹۹ به ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

وی افزود :در سال ۹۷ سهم بازار این شرکت از کل بازار روغن رقمی در حدود۱۳درصد بوده که این عدد در ۴ ماهه اول امسال به حدود ۱۶ درصد رسیده است ولی در سهم بازار خانوار این رقم ۲۳.۸ درصد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا