تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 15:59
کد خبر : 26187
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیش‌بینی هیجانی از آینده بورس بسته هستند

پیش‌بینی هیجانی از آینده بورس

پیش‌بینی هیجانی از آینده بورس

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری با بررسی روند معاملات امروز بازار سهام از معرفی دو نماد دارای بیشترین ارزش، پیش‌بینی تداوم روند صعودی شاخص در هفته آینده و فتح قله‌های جدید خبر داد.

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات آخرین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: امروز در دقایق ابتدایی بازار شاهد مخابره اخبار اثر‌گذار از گروه‌های مختلف بودیم. زمزمه توافق برای افزایش ۶۳ درصدی قیمت سیمان و موافقت سازمان حمایت با افزایش علی الحساب ۳۰ درصدی قیمت تایرهای تولید داخل باعث شدند نمادهای این دو گروه در کنار اغلب گروه‌ها مورد توجه اهالی بازار قرار گیرد.

در معاملات روز جاری ایران خودرو بعد از شفاف‌سازی سود ۱.۸ هزار میلیارد تومانی با رشد ۳۰ درصدی قیمت در ۲۳۵ تومان کشف قیمت شد و به تنهایی تاثیر مثبت ۴ هزار واحدی بر شاخص کل داشت. اعلام وزارت اقتصاد مبنی بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بازار سرمایه وجود ندارد نیز از دیگر اخباری بود که در روز گذشته انتشار یافت و موجب تشویق فعالان بازار شد و قدرت خریداران را به رخ کشید.

در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد ۳۵ هزار و ۵۵۹ واحدی به کانال یک میلیون و ۱۵۳ هزار واحد و شاخص هم وزن با افزایش ۹ هزار و ۴ واحدی به کانال ۳۶۸ هزار و ۹۵ واحد رسید. نماد‌های ” خودرو، فولاد، فملی” بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۰.۴ و ۴.۷ هزار میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات متعلق به نمادهای “خودرو، شستا ” با ۵۲۳ و ۵۰۵ میلیارد تومان بود. خالص تغییر مالکیت امروز بورس ۵۳۶.۵ میلیارد تومان از حقوقی به حقیقی بود.

همچنین برای دومین هفته متوالی خبری از عرضه اولیه نبود و حتی عرضه زرماکارون که قرار بود هم زمان با آریاساسول عرضه شود مسکوت باقی ماند. بازارهای جهانی نیز نوسان مختصری داشته‌اند و رخداد مهمی در بازارهای رقیب به وقوع نپیوسته بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم روند صعودی بازار سهام در هفته آتی تداوم یابد و شاخص کل همچنان قله‌های جدید دیگری را فتح کند.
وضعیت بازارهای جهانی و رقیب

تمدید توافق اوپک‌پلاس جدیدترین پالس مثبت به بازاری است که در ۶ هفته گذشته بازدهی بالایی به جا گذاشته است. بر این اساس، فوربس در گزارشی کاهش تولید اوپک‌پلاس را پایه‌ای برای ادامه رشد نفت و رسیدن آن به ۷۰ دلار بر بشکه تا پایان ۲۰۲۰ می‌داند.

در معاملات امروز نفت برنت در محدوده ۴۱ دلار و نفت سبک امریکا در محدوده ۳۸ دلار در هر بشکه معامله می‌شوند. ذخیره‌سازی نفت خام و سوخت در امریکا افزایش یافته و سبب افزایش نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه و کاهش تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت خام جهان شده است. همین دلیل باعث افت قیمت نفت نسبت به روز گذشته شده است. در گروه فلزات اساسی مس به ۵۸۲۲ دلار، روی ۲۰۱۱ و هر انس طلا به ۱۷۲۷ دلار رسیدند.

بررسی بازارهای رقیب نیز نشان می­ دهد نرخ هر دلار امریکا در محدوده ۱۷ هزار و ۹۸۰ تومان معامله می‌شود. امروز صرافی ملی نرخ فروش دلار را ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد. قیمت سکه نیز حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گزارش شده است.
بررسی چند رویداد

عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد: تا پایان هفته گزارش‌های خرید یونیت‌های نخستین صندوق واسطه‌گری مالی یا همان ETF نهایی می‌شود و اضافه واریزها و پول‌های بلوکه شده به حساب افراد بر می‌گردد. امکان معامله واحدهای صندوق واسطه گری مالی یکم (ETF) در بورس از ابتدای تیر ماه است.

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: توصیه دولت به دارندگان سهام عدالت این است که سهام را نفروشند و از منافع بلندمدت آن بهره‌مند شوند. بورس موجب افزایش حضور مردم در اقتصاد شده است. شورای‌عالی و سازمان بورس مراقبت لازم را انجام دهند تا این فضای مطمئن برای مردم بیش از پیش امیدآفرین باشد و این بازار با قدرت به کار ادامه دهد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا گفت: با دستور رئیس بنیاد مستضعفان سهام این هلدینگ و شرکت‌های وابسته تا پایان امسال در بورس عرضه خواهد شد.

فرهاد دژپسند اعلام کرد: در بدبینانه‌ترین شرایط ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از درآمد بودجه محقق نمی‌شود.

مجتبی جوهریان مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت گفت: شرکت‌های متقاضی افزایش قیمت لوازم خانگی افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی را پیشنهاد داده‌اند اما سازمان حمایت در جمع بندی‌ها به افزایش ۲۵ درصدی رسیده و تا هفته آینده قیمت واقعی متناسب اعلام خواهد شد.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه طی نامه‌ای به معاون وزیر صنعت، مخالفت صریح بزرگ‌ترین فولادساز با افزایش قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی در سال ۹۹ را اعلام کرد.

رئیس‌جمهور خطاب به رئیس بانک مرکزی و وزیر مسکن اعلام کرد: برای مهار قیمت مسکن اقدام کنند تا فشار بر مردم کاهش یابد.

بر اساس آخرین آمار از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۲۴ هزار کد بورسی صادر شد در حالی که کل کدهای صادر شده در سال گذشته معادل ۸۲۲ هزار کد بوده است.

بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد: اقتصاد جهان امسال ۵.۲ درصد کوچک می‌شود و اقتصاد ایران نیز در سال ۲۰۲۰ رشد منفی ۵.۳ درصدی خواهد داشت اما در سال ۲۰۲۱ با رشد اقتصادی مثبت ۲.۱ درصد به مدار صعودی باز می‌گردد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.