تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 12:32
کد خبر : 26172

منتظر خودروهای جدید سایپا باشید

منتظر خودروهای جدید سایپا باشید

گروه خودروسازی سایپا پس از تغییر مدیریتی در یکسال و اندی پیش، شاهد تحولات مثبت ساختاری بسیاری بوده است اما این تحولات به دلیل زیربنایی بودن اقدامات و عدم معرفی خودروی جدید کمتر به چشم آمده است.

در یکسال و چهارماه گذشته که مدیریت جدید سایپا در این شرکت مستقر شده، توانسته است با تکیه بر تجربه سال‌ها حضور در صنعت خودرو و با شناسایی و مطالعه دقیق به بهبود ساختارها و شفافیت فرآیندها اقدام کند اما همچنان شاهدیم که نارضایتی عمومی از صنعت خودروسازی در کشور وجود دارد.

این نارضایتی عمومی را در صنایع دیگری نیز می‌توان دید اما چون خودرو با عموم مردم سر وکار دارد و به نوعی فعالیت‌های آن درون یک ویترین قرار گرفته است، بیشتر به چشم می‌آید.

اما چرا این میزان نارضایتی از صنعت خودرو با وجود اتفاقات مثبتی که در طول یکسال گذشته رقم خورده است در جامعه وجود دارد!؟

پاسخ این سوال ساده است؛ نبود معرفی محصولات جدید در سال‌های اخیر مشکلی عمده است که موجب شده تا اصلاحات ساختاری در صنعت خودرو و به خصوص گروه خودروسازی سایپا نادیده گرفته شود.

اقدامی که با ورود سید جواد سلیمانی به سایپا از اوایل سال گذشته در این گروه خودروسازی با جدیت دنبال می‌شود، معرفی محصولات جدید به بازار است، چرا که بازار خودرو بعد از اعمال تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه بر صنعت خودرو عملا شاهد حضور محصول جدید نبوده است و آنانی هم که در بازار کشور حضور داشتند از ترس تحریم‌های امریکا از ایران گریختند و به قراردادهای خود پشت پا زدند.

در سال‌های قبل روند توسعه محصولات جدید با توجه به وجود تحریم‌های ظالمانه به کندی پیش می‌رفته است که با راهکارهای درنظر گرفته شده در تیم جدید مدیریتی این موضوع شتاب گرفته و باعث شده است که در آینده نزدیک شاهد ظهور محصولات متنوع در بازار باشیم. مدیریت گروه خودروسازی سایپا با درک مناسب از اهمیت بالای معرفی محصول جدید نشان داد که عزمش را برای بهبود جایگاه سایپا در صنعت خودرو جزم کرده است.

سایپا در سال ۱۳۹۹ برنامه‌های نسبتا متنوعی برای بازار خودرو دارد که با توجه به تحریم‌های سنگین صنعت خودرو می‌تواند گام مهمی در تنوع بخشی به سبد محصول این شرکت باشد.

نخستین بخش از اقدام سایپا در این حوزه به توسعه محصول مربوط می‌شود که این شرکت با معرفی ساینا S و کوییک S به عنوان دو خودرو فیس‌لیفت، شاهین و…. سعی دارد تا لیست آپشن‌ها و امکانات رفاهی و نیز ظاهر بیرونی و درونی خودروهای فعلی خود را با روزآمدی به خریداران عرضه کند.

مهمترین و جذاب‌ترین اقدام سایپا در حوزه تنوع بخشی به سبد محصول این شرکت، معرفی خودروی جدید شاهین در سگمنت سدان است.

سایپا شاهین که در ابتدا قرار بود با نام رهام به بازار عرضه شود یک محصول مدرن و به‌روز اما تمام ایرانی خواهد بود که زبان طراحی جدیدی دارد و بر مبنای پلتفرم ملی SP۱۰۰ ساخته شده است و قائم مقام مدیرعامل سایپا اخیراً از آغاز پیش فروش شاهین در روزهای آتی خبر داد.

اخبار مربوط به محصولات جدید به سایپا شاهین محدود نمی‌شود چرا که سایپا برنامه‌ای برای معرفی یک کراس‌اوور بر مبنای طراحی جدید و بسیار زیبا نیز در دست دارد که برای نخستین بار در بهمن ۹۸ در حضور رئیس‌جمهور به نمایش درآمد.

معرفی خودروهای جدید و توسعه و به روزرسانی خودروهای قدیمی در سایپا کارهای مهمی است که می‌تواند نمایشگر مناسبی برای اصلاحات ساختاری انجام شده در این گروه خودروسازی باشد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.