تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 - 21:47
کد خبر : 26024
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تشنج در فضای بیمه با فعالیت کانالهای تلگرامی معلوم الحال، به چه قیمتی؟ بسته هستند

تشنج در فضای بیمه با فعالیت کانالهای تلگرامی معلوم الحال، به چه قیمتی؟

تشنج در فضای بیمه با فعالیت کانالهای تلگرامی معلوم الحال، به چه قیمتی؟

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرده فعالیت کانالی با نام و آدرس bimehmarkazii@ هیچ ارتباطی به نهاد ناظر بیمه ای نداشته و پیگیری قضایی در خصوص فعالیت این کانال را در دستور کار قرار داده است. به گزارش خبرنگار بیمه جیب نیوز، با این اطلاعیه که قبلا هم یکبار دیگر منتشر


بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرده فعالیت کانالی با نام و آدرس bimehmarkazii@ هیچ ارتباطی به نهاد ناظر بیمه ای نداشته و پیگیری قضایی در خصوص فعالیت این کانال را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بیمه جیب نیوز، با این اطلاعیه که قبلا هم یکبار دیگر منتشر شده چند سوال مطرح می شود که مسئولین بیمه مرکزی ضرورت دارد بدان پاسخ دهند.

اما پیش از آن به پیشینه فعالیت این کانال تلگرامی اشاره می شود.
این کانال تلگرامی در حدود بیش از یک سال و نیم پیش با آدرس bimehmarkazii@ فعالیت کرد یعنی همان زمان که کانال رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همین آدرس به دلیل ممنوعیت فعالیت مراکز دولتی از تلگرام خداحافظی کرد.

طی این مدت کانال مزبور کلیه مطالب منتشر شده توسط بیمه مرکزی را عینا منتشر می کند اما هر از گاهی در لابلای این مطالب اشخاص و مقامات مختلف در شرکت های بیمه را با استدلالاتی نه چندان مستند به باد انتقاد می گیرد .
اخیرا نیز به انعکاس مطالبی در خصوص شرکت دولتی بیمه ایران می پردازد که علنا سبب متشنج شدن فضای صنعت بیمه می شود.

حال سوال اینجاست که چرا صنعت بیمه ایران باید بازیچه پروپاگاندا و جوسازی های رسانه ای کانال های مجازی جعلی و معلوم الحال قرار بگیرد آن هم در قالب مطالب دم دستی ، نازل، سخیف و نامطلوب .

گشتی در فضای شبکه های اجتماعی مشخص می کند که حداقل در فضای بانکی ، مواردی ازاین دست که سیستم بانکی را دستخوش تشویش کند دیده نمی شود.

سوال دیگر اینکه چرا بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با گذشت نزدیک دو سال از فعالیت این کانال نتوانسته اقدامی به موقع انجام دهد در حالیکه این کانال هر از چند گاهی با مطالب نادرست و نسنحیده به مدیران عامل و مقامات بیمه ای تاخته است؟

از سوی دیگر، صنعت بیمه به دلیل پوشش ریسک و به نوعی فروختن اطمینان و آرامش خاطر در قالب بیمه نامه ، نیازمند فضایی منطقی و حرفه ای است بنابراین آیا فعالیت اینگونه کانال ها با نام بیمه مرکزی نمی تواند، اعتماد به صنعت بیمه را خدشه دار کند؟

بر کسی پوشیده نیست که گردانندگان این کانال چه کسانی هستند و چه اهدافی را دنبال می کنند اما اینکه فضای نقد در صنعت بیمه در مسیر حرفه ای پیش رود به دست اندر کاران بیمه ای بستگی دارد که تا چه اندازه برای محیط فعالین خود ارزش و اعتبار قایل هستند.

در آینده گزارش های دیگری در خصوص این رسانه های جعلی در جیب نیوز منتشر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.