تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1397 - 10:08
کد خبر : 2566

طرح نوسازی در ۳۱۰ محله شهری کشور

طرح نوسازی در ۳۱۰ محله شهری کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از نوسازی ۳۱۰ محله شهری در بافت فرسوده تا پایان امسال خبر داد. به گزارش تسنیم، هوشنگ عشایری در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه امسال نوسازی ۲۵۰ محله آغاز شده که تعداد این محله ها تا پایان سال به ۳۱۰ محله افزایش می یابد، افزود: طبق قانون دولت و

معاون وزیر راه و شهرسازی از نوسازی ۳۱۰ محله شهری در بافت فرسوده تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش تسنیم، هوشنگ عشایری در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه امسال نوسازی ۲۵۰ محله آغاز شده که تعداد این محله ها تا پایان سال به ۳۱۰ محله افزایش می یابد، افزود: طبق قانون دولت و شهرداری ها باید نوسازی ۲۷۰ محله کشور در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهارداشت: هم اکنون دو هزار و ۷۰۰ محله ۱۴۳ شهر کشور که بیش از ۱۴۱ هزار هکتار وسعت دارند و ۲۰ درصد از اراضی شهری را تشکیل می دهند به عنوان بافت فرسوده محسوب می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: محله هایی که در بافت فرسوده قرار دارند ۱۵ میلیون نفر جمعیت کشور را در دل خود جای داده اند.

وی افزود: بافت های فرسوده مورد هدف شرکت بازآفرینی شهری پنج گونه بافت های تاریخی، سکونتگاه های غیر رسمی، بافت های فرسوده، بافت هایی با پیشینه روستایی و نقاط ناهمگون شهری را در بر می گیرد.

عشایری همچنین گفت: در این راستا برنامه اقدام مشترک با نقش آفرینی دولت، شهرداری ها و بخش خصوصی تدوین شده که از طریق تسهیل گران و توسعه گران برنامه بازآفرینی شهری محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویکرد برنامه بازآفرینی شهری نسبت به گذشته از پروژه محوری به محله محوری تغییر یافته است، اظهارداشت: اجرای این طرح در مرحله دوم قرار دارد و برای اتمام تمامی مراحل آن به ۱۲ سال زمان نیاز است.

وی در پایان یادآور شد: بخش عمده ای از طرح باز آفرینی شهری در دو هزار و ۷۰۰ محله شهری کشور از سوی نهادهای غیر دولتی اجرا خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.