تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 - 9:46
کد خبر : 25242

برداشت ۳۲ میلیارد دلاری عربستان از ذخایر ارزی خود برای جبران کسری بودجه

برداشت ۳۲ میلیارد دلاری عربستان از ذخایر ارزی خود برای جبران کسری بودجه

بزرگترین صادر کننده نفت دنیا به شدت از سقوط قیمت نفت رنج می برد و وزیر دارایی این کشور اعلام کرد ریاض باید ۲۶ میلیارد دلار دیگر در سال جاری وام بگیرد و ۳۲ میلیارد دلار از ذخایر خارجی خود را برای جبران کسری بودجه هزینه کند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، وزیر دارایی عربستان سعودی اعلام کرد این کشور اقدامات سختگیرانه ای برای مقابله با تاثیرات اقتصادی همه گیری ویروس کرونا در پیش می‌گیرد. وی اضافه کرد:« تمام گزینه ها برای مقابله با این بحران باز هستند».

محمد الجدان در مصاحبه‌ای با شبکه العربیه گفت:« ما باید هزینه های بودجه را به شدت کاهش دهیم. تاثیر ویروس کرونا بر شرایط مالی کشور از سه ماهه دوم سال جاری میلادی آشکار می شود».

وی گفت:« امور مالی عربستان به نظم بیشتری نیاز دارد و راه پیش روی ما بسیار طولانی است».

به گفته الجدان، یکی از اقداماتی که باید انجام شود کند کردن پروژه‌های دولتی مخصوصا پروژه‌های بزرگ است تا هزینه ها کاهش یابد.

بزرگترین صادر کننده نفت دنیا به شدت از سقوط قیمت نفت رنج می برد و اقداماتی که برای مبارزه با ویروس کرونا اتخاذ شده، سرعت و مقیاس اصلاحات اقتصادی محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را پایین می آورد.

ذخایر ارز خارجی بانک مرکزی عربستان در ماه مارس با بیشترین سرعت طی ۲۰ سال گذشته کاهش یافت و حالا به پایین‌ترین حد از ۲۰۱۱ رسیده است. با کاهش درآمدهای نفتی، کسری بودجه عربستان در سه ماهه اول سال میلادی جاری ۹ میلیارد دلار برآورد شده است.

جدان گفت ریاض باید ۲۶ میلیارد دلار دیگر در سال جاری وام بگیرد و ۳۲ میلیارد دلار از ذخایر خارجی خود برای جبران این کسری هزینه کند.

وزیر دارایی عربستان اشاره کرد این کشور اقدامات محرکی در پیش گرفته که هدف آن حفظ مشاغل در بخش خصوصی و حمایت از تامین خدمات اساسی است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.