شورای حل اختلاف صنعت راه‌اندازی شد

ناصر عتباتی ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ریاست قوه قضائیه به حوزه صنعت و تولید ایرانی توجه ویژه دارند و در روزهای گذشته به دستور آیت الله رئیسی، از واحدهای راکت صنعتی استان که به کمک دستگاه قضایی و دیگر دستگاهای اجرایی راه‌اندازی مجدد شده و زندانیانی نیز در این محل‌ها مشغول به کار هستند، گزارش ویژه تنظیم و تهیه شد.

وی افزود: از عموم پاسداران عرصه سلامت استان اردبیل تقدیر و تشکر ویژه داریم که در هفته‌های گذشته شبانه‌روزی و به شکل خالصانه در خدمت مردم هستند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالروز چهل و دومین سال تأسیس، یک حرکت بسیار مهم و ارزشمندی را انجام داد و با ارسال ماهواره نور یک افتخار دیگر برای مردم ایران در جهان آفرید و این اقدام نشانگر این است که با وجود مشکلاتی که کرونا در سراسر جهان پدید آورده است ولی جمهوری اسلامی ایران قله‌های پیشرفت و موفقیت‌ را در جهان یکی پس از دیگر فتح می‌کند.

عتباتی بیان کرد: در هفته‌ها و روزهای اخیر تفاوت اصلی مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای غربی و مدعی نمایان شد و کلیه آحاد ملت در کنار هم و به شکل یکپارچه در مبارزه با کرونا متحد شدند و این اتحاد تا شکست کرونا با تمام قوت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مهلت‌دهی صاحبان املاک تجاری و مسکونی به مستأجران که در هفته‌های اخیر در سطح کشور اتفاق افتاد باید به یک فرهنگ ایرانی تبدیل شود و این پتانسیل فرهنگ‌سازی در مردم جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: باید به وضعیتی که به‌خاطر کرونا در استان اردبیل پیش آمده است واقع‌بینانه نگاه کرد چراکه از اوایل اسفندماه سال گذشته به هتل‌ها، رستوران‌ها، آبگرم‌ها و… مراجعه‌ای وجود نداشته و این دست مشاغل آسیب‌ و زیان دیده‌اند و در راستای جبران این آسیب‌ها دولت مصوبات و اقداماتی داشته است که کافی نبوده و باید اقدامات جدی‌تر انجام دهیم.

عتباتی گفت‌: در حوزه مالیاتی باید توجه داشت مشاغل زیان دیده مشمول طرح‌ها شوند و مشاغلی نیز وجود دارد که از شیوع کرونا در استان اردبیل هیچ آسیبی ندیده‌اند و حتی وضعیت بهتری را هم تجربه کردند و در این راستا دستگاه قضایی استان هم در کنار دیگر دستگاهای اجرایی می‌باشد.

وی بیان کرد:باید با نگاه واقع بینانه، وضعیت پیش آمده در حوزه درمان، پیشگیری و بهداشتی در استان اردبیل را به خوبی کنترل کرد تا از به‌وجود آمدن مشکلات دیگری پیش گیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود:از هم اکنون واژه پسا کرونا در کشور در حال رواج می‌باشد و دستگاه قضایی در آن زمان در مرکز این وضعیت قرار خواهد گرفت و با همکاری کلیه دستگاه‌ها باید برای زمان فوق آمادگی داشته باشیم، برای اعتراض به احکام و آراء که اسفند و فروردین‌ماه صادر شده و زمان اعتراض به اتمام رسیده است برای کلیه این موارد پیش بینی‌هایی صورت گرفته است و مردم استان نگران نباشند.

عتباتی بیان داشت: سال گذشته یک تفاهم‌نامه بین قوه قضائیه، مرکز شورای حل اختلاف و وزارت صمت مبنی بر راه‌اندازی شورای‌های حل اختلاف تخصصی و ویژه صنعت در سطح کشور تنظیم شد و امروز شورای حل اختلاف ویژه صنعت استان افتتاح گردید و در ماه‌های آینده شورای حل اختلاف اصحاب رسانه استان اردبیل هم راه‌اندازی خواهد شد.

شهباز ابراهیمی، رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه صنعت اظهار کرد: شعبه ویژه حل اختلاف صنعت در استان جهت حل و فصل اختلافات و مشکلات صنعت‌ کاران، معدن کاران و تجار استان اردبیل تأسیس شد.

وی افزود: هدف اصلی از راه‌اندازی شعبه ویژه حل اختلاف صنعت در استان اردبیل، حل و فصل اختلافات و مشکلات صنعت‌کاران، معدن‌کاران و تجار استان قبل از ارجاع به دادگاه است.

ابراهیمی بیان کرد: اعضای شورای ویژه حل اختلاف صنعت در استان، از فعالان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هستند و در صورتی که رسیدگی پرونده در این شورا انجام شده ولی اختلافات و مشکلات حل و فصل نشود پرونده به دادگاه ارجاع خواهد شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل تصریح کرد: اولین شعبه ویژه حل اختلاف صنعت در استان اردبیل راه‌اندازی شد و در صورتی که پرونده‌ها افزایش یابد شعبه دوم در شهرک‌های صنعتی و یا اتاق بازرگانی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: برای مشاغلی اعم از اصحاب رسانه، مهندسین و دیگر شغل‌ها در آینده نزدیک شوراهای ویژه حل اختلاف در استان اردبیل تأسیس خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا