تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399 - 12:45
کد خبر : 24729

علت ریزش قیمت بیت‌کوین چه بود؟

علت ریزش قیمت بیت‌کوین چه بود؟

بعد از اینکه بیت کوین اکثر روزهای هفته پیش را بالای ۷,۰۰۰ دلار معامله میشد، روز جمعه ۲۲ فروردین به زیر این سطح ریزش کرد و هنوز هم در حدود ۶,۸۵۰ دلار معامله میشود. اما دلیل این ریزش قیمت بیت کوین چه بوده است؟

قبل از اینکه این دامپ و ریزش قیمت صورت بگیرد، حجم زیادی بیت کوین به صرافی‌های ارز دیجیتال منتقل شده بودند که نشان میداد سقوط تازه‌ای قرار است اتفاق بیفتد و همینطور هم شد.

ورود و خروج بیت کوین از صرافی‌ها اطلاعات زیادی را درباره حرکات بالقوه بازار و دلیل صعود یا ریزش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال به ما میدهد. همانطور که مشاهده کردیم وقتی قیمت بیت کوین در ماه مارس حدود ۵۰% ریزش کرد، از ۱۲ام تا ۱۳ام مارس برابر با ۲۲ و ۲۳ فروردین، تقریبا ۸۰,۰۰۰ واحد BTC وارد پلتفرم مشتقات ارزی بیتمکس شد. همچنین وقتی هم که قیمت بیت کوین در صرافی بیتمکس در مقایسه با قیمت ۳,۸۵۰ دلاری در صرافی‌های دیگر به ۳,۶۰۰ دلار رسید، نزدیک به ۵۲,۰۰۰ واحد BTC از این صرافی خارج شد.

بر اساس داده‌های سایت دیتا ترکینگ کوین متریکز (Coin Metrics)، درست قبل از سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۷,۰۰۰ دلار هم، ۱۰,۰۰۰ واحد BTC به حساب صرافی هیوبی واریز شده بود.

تحلیلگر داده‌های حوزه کریپتو Glassnode نیز به افزایش ۱۵۰,۰۰۰ واحد BTC در حجم معاملات بیت کوین اشاره کرده است. این حجم توسط تغییرات تراکنش‌های داخلی صرافی بیتفینکس ایجاد شده بود.

تغییر حجم معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال حرکات آتی قیمت در بازار را نشان می دهد که این بار هم باعث سقوط قیمت شد. با این وجود، بیت کوین هنوز هم نسبت به قیمتی که در اواسط ماه مارس داشت، ۷۵% رشد داشته است.

“ماتی گریسپان” تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال گفته است که بیت کوین چند هفته گذشته را بسیار پایدار بود و با نگاه به چارت‌ها این را متوجه میشویم. سطح فعلی قیمت، همانند بازار سهام، سطحی است که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هم نرمال بوده است. این اتفاق درحالی افتاده که تا سومین هاونیگ بیت کوین ۱ ماه بیشتر فاصله ندارم.

هاوینگ بیت کوین یک ماه دیگر اتفاق می‌افتد و براساس تخمین‌ها روز ۱۱ می برابر با ۲۲ اردیبهشت ۹۹ اجرایی می شود.

بعد از اینکه قدرت هش شبکه در تاریخ ۲۲ مارس به ۹۴ تراهش بر ثانیه کاهش یافت، در حال حاضر حدود ۱۲.۵% بهبود یافته است. این افزایش قدرت هش شبکه نیز بخاطر هاوینگ بیت کوین کش و هاوینگ بیت کوین اس وی بوده.

به گفته تحلیلگر بازار PlanB، با مقایسه قیمت فعلی بیت کوین و روند تاریخی و مدل Stock-to-flow، مدتی طول میکشد تا قیمت بیت کوین به سمت قیمتی که مدل پیش بینی کرده برسد. همانند اتفاقی که بعد از نوامبر ۲۰۱۲ و جولای ۲۰۱۶ داشتیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.