خريداران طلا مراقب جيب هايشان باشند

اين روزها كه جو ملتهب حاكم بر بازار طلا و سكه مشتاقان سرمايه گذاري در اين بازارها را نگران كرده، شايد مهمترين سوال اين باشد كه قيمت طلا و سكه در ماههاي اتي روندي صعودي خواهد داشت يا ثبات نسبي را تجربه مي كند؟

محمد كشتي آراي، رييس اتحاديه طلا ،در گفتگو با “جيب نيوز” در خصوص پيشنهاد جهت خريد طلا و سكه در موقعيت فعلي تصريح كرد:خريداران طلا اين روزها به اندازه يك اقتصاددان توانايي تحليل بازار را دارند بنابراين شرايط روز بازار مشخص خواهد كرد كه ايا نقدينگي از جيب خريداران به سمت بازار طلا سوق مي يابد يا خير؟

كشتي اراي با بيان اينكه در شرايط فعلي ارايه پيشنهاد به خريداران براي ورود به بازار هاي مالي مشكل است، گفت:شرايط فعلي بازار ايران به گونه اي است كه پيش بيني بسيار سخت است و اگر من مي توانستم پيش بيني براي خريداران داشته باشم كه خودم اين راه را سالها پيش طي مي كردم و پولدار مي شدم!

رییس اتحادیه طلا در ادامه به ارزيابي بازار طلا و سكه در ماههاي اتي پرداخت و عنوان داشت: با توجه به اينكه نياز متقاضيان براي تهيه سكه و تبديل دارايي به طلا تقريبا إشباع شده است در نتيجه بازار در روزهاي اينده از نظر قيمت باثبات خواهد شد و حبابي وجود نخواهد داشت .

کشتی آرای با پيش بيني اینکه نوسانات قيمت طلا با هيجان روزهاي گذشته نخواهد بود گفت: اگر قيمت جهاني افزايش يابد افزايش و اگركاهش يابد در داخل هم قيمت ها پايين مي آيد به عبارتي تابع قوانين بين المللي خواهد بود.

وي در خصوص احتمال خروج ترامپ از برجام و تأثير ان بر بازار طلا گفت: تصميم ترامپ در ١٢ “مي” هر نوع اثري كه در بازار أرز و طلا در حوزه بين المللي داشته باشد در ايران نيز همان اثر را خواهد داشت.

وي معتقد است ،ترامپ همين الان هم از برجام خروج كرده است و از همان روز اول به نوعي از برجام خارج شد بنابراين چندان تأثير خاصي بر بازار طلا نخواهد داشت و اينها همه بازي سياسي است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا