تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 اسفند 1398 - 9:28
کد خبر : 24165

خودرو ارزان شد اما کسی جرات خرید ندارد!

خودرو ارزان شد اما کسی جرات خرید ندارد!

رئسی اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: حتی با وجود این که کرونا قیمت خودرو را پایین آورده اما کسی جرات خرید خودرو ندارد.

این روزها شیوع کرونا تقریبا همه را درگیر خود کرده و به نوعی کسب و کارها نیز از این قضیه ضرر کرده‌اند.

در مورد خرید و فروش خودرو نیز شرایط بازار متفاوت‌تر نسبت به یک ماه گذشته شده است و آن التهابی که در بازار وجود داشت به نوعی خوابیده است. با این باوجود با توجه به این که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم همچنان بسیاری از افراد برای خرید خودرو تردید دارند. این قضیه نیز تاحدودی هم به شیوع ویروس کرونا و هم ندانستن قمیت خودرو در آینده مربوط می شود. برای بررسی و پیگیری بیشتر وضعیت بازار خودرو و قیمت‌ها گفت‌و‌گویی با سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ترتیب دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

موتمنی ابتدا در مورد وضعیت بازار گفت: از ابتدای اسفد روند قیمت خودروها به صورت کاهشی بود. شیوع ویروس کرونا نیز در بازار تاثیر خود را گذاشت و معاملات به کمترین حالت خود رسیده است. مشتری برای خرید مراجعه نمی‌کند و تقریبا می‌توان گفت تقاضایی برای خرید وجود ندارد. قیمت‌ها هر لحظه تغییر می‌کند و رو به کاهش است. این نکته را نیز باید گفت که در بازار فعلی خریدار است که قیمت را تعیین می‌کند نه فروشنده.

وی ادامه داد: امسال به طور کلی شاهد رکود در بازار خودرو بودیم. از ماه اردیبهشت ۹۸ افزایش قیمت خودرو صورت گرفت و تقریبا از ماه خرداد این بازار وارد رکود شد. البته لازم به ذکر است که همیشه روند به صورت افزایشی نبود و در این میان کاهش‌هایی نیز صورت گرفت. اما در دی ماه به دلیل فضاسازی‌هایی که در فضای مجازی صورت گرفت یک سری از افراد قیمت‌ها را بالا بردند اما در بازار خبری نبود! حتی شرایط به گونه‌ای شد که برخی از نمایشگاه‌داران هنوز نتوانسته‌اند خودروها را بفروشند.

موتمنی افزود: وقتی که محدودیت عرضه توسط خودروسازان صورت می‌گیرد یک سری از افراد از این فرصت استفاده و فضا را ملتهب می‌کنند. آن‌ها تعدادی خودرو می‌خرند و بعد از گذشت مدت زمانی خودروهای دپو شده را در حالی که بازار آشفته است به فروش می‌رسانند. لازم به ذکر است که این شرایط تقریبا در تمام طول سال ۹۸ وجود داشت البته اخیرا جلوی اعلام قیمت در سایت‌های آگهی گرفته شده و تا حدودی فضای بازار آرام‌تر شده است.

موتمنی در پاسخ به این سوال که آیا الان فرصت مناسبی برای خرید خودرو است؟ به گسترش‌نیوز گفت: شرایط بازار در حال حاضر برای خرید خودرو به خصوص با شیوع کرونا اصلا مناسب نیست. در بازار خودرو برای خرید نیاز به آرامش وجود دارد که هم‌اکنون وضعیت خوبی نیست. اگر خودرویی خریداری شود نیاز به این وجود دارد که به تعویض پلاک و دفترخانه مراجعه شود. به دلیل کرونا و همچنین تردد در چنین فضاهایی کسی جرات خرید خودرو را ندارد. بنابراین می‌توان گفت با وجود این که قیمت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در بازار پایین آمده اما همچنان کسی خرید خودرو انجام نمی‌دهد.

وی در پایان گفت: قیمت‌ خودرو به صورت روزانه توسط این اتحادیه در سایت اعلام می‌شود. قبلا که سایت‌های آگهی نبود در قیمت‌ها روزنامه‌ها اعلام می‌شد اما سایت‌ها قیمت‌گذار نیستند. هر کسی که قصد خرید خودرو دارد چندین مرتبه پرس‌و‌جو می‌کند تا بتواند به یک قیمت مناسب برسد و سپس اقدام به خرید کند. البته به دلیل این که برخی از سایت‌ها علاقه به بالا بردن قیمت‌ها برای افزایش میزان بازدیدها داشتند یک رقابتی در اعلام قیمت‌ها به وجود آمده بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.