تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اسفند 1398 - 14:15
کد خبر : 23986

دادوستد بیش از ۷میلیارد و ۲۳۲میلیون سهم در معاملات امروز

دادوستد بیش از ۷میلیارد و ۲۳۲میلیون سهم در معاملات امروز

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۱۳ هزار و ۷۴۵ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۲۹ هزار و ۳۲۸ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۲۳۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۴۶۹ واحد افزایش به ۱۷۸ هزار و ۹۳۹ واحد و شاخص نرخ (هم وزن) با دو هزار و ۹۴۷ واحد رشد به ۱۱۹ هزار و ۹۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۷ هزار و ۲۱۳ واحد افزایش به رقم ۶۶۷ هزار و ۵۲۹ واحد رسید، شاخص بازار اول هشت هزار و ۵۱۰ واحد و شاخص بازار دوم ۳۴ هزار و ۵۷۶ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با یک هزار و ۶۰۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۳۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۴۲۳ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۴۱۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۱۵ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۳۸۸ بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۸۸ واحد، پارس سویچ (بسویچ) با ۵۷ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۴۰ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۳۰ واحد، آسان پرداخت پرشین (آپ) با ۲۷ واحد و پرداخت الکترونیک سامان کیش(سپ) با ۲۴ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۶۳ میلیون و ۲۲۵ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۰۹ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۷۸۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۴۳۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۵ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد فرابورس ایران (فرابورس)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، بیمه کوثر (کوثر) و افرانت (افرا) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.