تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اسفند 1398 - 11:07
کد خبر : 23970
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قیمت جهانی طلا (۹۸/۱۲/۱۲) بسته هستند

قیمت جهانی طلا (۹۸/۱۲/۱۲)

قیمت جهانی طلا (۹۸/۱۲/۱۲)

در حالی که نگرانی از ورود اقتصاد جهانی به رکود در اثر ویروس کرونا موجب شده تا سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای امن بروند، قیمت طلا پس از کاهش شدید در جلسه قبل امروز بیش از یک درصد افزایش داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۵۹۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. آشفتگی در بازارهای بورس بیشتر شده و آمارهای آخر هفته گذشته در مورد چین که نشان داد فعالیت کارخانه‌ای این کشور سریعترین افت رشد را در ماه فوریه پشت سر گذاشته موجب نگرانی بیشتر سرمایه‌گذاران گشته است. سرمایه‌گذاران بیم آن دارند که گسترش ویروس کرونا موجب بروز رکود در اقتصاد جهانی شود.

شاخص سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری امریکا به ارقام پایین بی‌سابقه‌ای رسیده و ارزش ین ژاپن در برابر دلار به بالاترین رقم از ماه اکتبر رسیده است.

فعالیت‌های کارخانه‌ای در چین سریعترین افت رشد را در ماه فوریه پشت سرگذاشته که حتی از زمان بحران مالی جهانی شدیدتر بوده است.

تولید‌کنندگان چینی برای یافتن کارگران کافی جهت پر کردن کارخانه‌ها با مشکل مواجه شده‌اند و همین مسئله از سرگیری فعالیت اقتصادی چین را با کندی مواجه کرده است.

گسترش جهانی ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن موجب رقم خوردن بدترین عملکرد هفتگی بورس‌های جهان از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ شده و ۶ تریلیون دلار از ارزش بورس‌های جهان را کاهش داده است.

اقتصاددانان بانک گلدمن ساکس دیروز پیش‌بینی کردند که فدرال رزرو امریکا نرخ بهره را کاهش خواهند داد. روز جمعه، جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هرچند اقتصاد امریکا همچنان با قدرت به پیش می‌رود، اما ویروس کرونا یک ریسک در حال گسترش را ایجاد کرده و فدرال رزرو آماده اقدام لازم در صورت نیاز است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.