تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 11:54
کد خبر : 23856

احتمال گرانی لوازم‌خانگی به خاطر فولاد

احتمال گرانی لوازم‌خانگی به خاطر فولاد

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: افزایش قیمت محصولات خانگی بستگی به تصمیمات دولت درخصوص قیمت آهن و مقدار افزایش دستمزدها در سال جدید دارد.

یکی از صنایعی که به‌سرعت از افزایش قیمت آهن تاثیر می‌پذیرد صنعت تولید لوازم‌خانگی است. این موضوع در آستانه سال نو باعث نگرانی مردم شده است. در همین راستا با دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی به گفتگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

آیا در ایام مانده به سال جدید شاهد گرانی لوازم‌خانگی خواهیم بود؟ اسماعیل بازارچی دبیر انجمن در پاسخ این سوال اظهار داشت: «پیش‌بینی افزایش قیمت‌ در سال جدید ممکن نیست چراکه به قیمت مواد اولیه و دستمزدها بستگی دارد. هردوی این موضوعات هم به تصمیمات دولت بستگی دارد. فولاد تولیدشده توسط کارخانه‌هایی مثل فولاد مبارکه اساس کار واحدهای تولیدکننده لوازم‌خانگی است. متاسفانه از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش قیمت آهن و فولاد بوده‌ایم. این موضوع باعث سرگردانی بازار شده است».

چندی پیش رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفتگو با گسترش‌نیوز از افزایش حدود سی‌درصدی قیمت آهن و فولاد خبر داده بود. دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی ضمن تائید این موضوع گفت: «وقتی شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت آهن هستیم چطور انتظار دارند که قیمت محصولات ثابت بماند؟ چرا فشار تورم فقط متوجه تولیدکننده واقعی می‌شود؟ چرا کارخانه‌هایی مثل فولاد نباید بخشی از این فشار را تقبل کنند؟ سوال من این است که چرا و با استاد به کدام دلیل منطقی، قیمت آهن افزایش یافته است؟ ستاد تنظیم بازار باید به این موضوع مهم توجه داشته باشد».

خروج دو شرکت سامسونگ و ال‌جی تا چه حد روی بازار لوازم‌خانگی کشور تاثیر گذاشته است؟ اسماعیل بازارچه در پاسخ این سوال اظهار داشت: «اتفاقاً رفتن این دو شرکت تاثیر مثبت داشته است و تولید داخلی بهبود یافته است. هیچ کمبودی وجود ندارد و تولیدکنندگان داخلی نیاز بازار را تامین کرده‌اند. شرکت کره‌ای دوو هم توسط یک شرکت ایرانی (انتخاب) خریداری شده است. به هر حال باید به عامل قاچاق هم توجه داشت چون در این شرایط افزایش می‌یابد».

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.