تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 - 11:29
کد خبر : 23656

سه شرط معافیت مالیاتی

سه شرط معافیت مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی: در کشورهای دیگر همه فعالان بخش‌های کشاورزی، صنعت و فرهنگ و هنر را از مالیات معاف نمی‌کنند، ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

مالیات یکی از دغدغه‌های جدی تولیدکنندگان کشور است. مالیات و نحوه محاسبه آن، فرار مالیاتی و عدم وجود سازوکارهای موثر برای جلوگیری از آن، بی‌َعدالتی‌های مالیاتی و رانتی که از این طریق ایجاد می‌شود ازجمله موضوعاتی هستند که تولیدکنندگان همیشه درباره آنها سخن می‌‌گویند و گله می‌کنند.

امید علی پارسا، رئیس سازمان مالیاتی در گفتگو با گسترش‌نیوز اظهار داشت: «نمی‌توان پذیرفت همه کشاورزان، تولیدکنندگان یا اهالی فرهنگ و هنر مشمول معافیت مالیاتی شوند. باید بین آنها فرق گذاشت. شرایط و وضعیت مالی همه اعضای این سه بخش یکسان نیست».

این موضوع در حد طرح مسئله است یا سازمان امور مالیاتی برنامه خاصی را در دستور کار قرار دارد؟ رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ این سوال اظهار داشت: «سیاست و رویکرد کلی که در کشورهای دیگر دنبال می‌شود را بیان کردم. هیچ جای جهان تمام اعضای یک بخش را از مالیات معاف نمی‌کنند. درجاهای دیگر معافیت مالیاتی سه خصلت اصلی و مشخص دارد: معافیت مالیاتی محدود، مشروط و کاهنده است. به‌عبارت‌دیگر کاملاً مشخص می‌کنند که دقیقاً کدام بخش یا بخش‌ها، به چه دلایلی و تا چه زمانی باید از پرداخت مالیات معاف باشند.

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین در پاسخ این سوال که «آیا فرار مالیاتی جامعه پزشکان در حدی که گفته می‌شود گسترده است؟» گفت: «با پزشکان به‌ویژه در یک ماه اخیر تعامل بسیار خوبی را شروع کرده‌ایم و نظام پزشکی کشور تمام‌قد به این موضوع وارد شده است و در جریان تعاملات میان صنف خود، ثبت دستگاه پوز را انجام می‌دهند. زمان رسیدگی به مالیات شاغلان پزشکی خردادماه است و فکر می‌کنم این اقدامات تا آن موقع به نحو شایسته انجام می‌شود و با کمترین تنش به نتیجه می‌رسد».

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.