تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 - 15:13
کد خبر : 23182

بررسی معاملات امروز بازار سهام

بررسی معاملات امروز بازار سهام

حرکت شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی امروز صعودی بود، در نهایت حرکتی رو به عقب داشت و فعالیت بازار درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار نزولی بود.

شاخص کل بورس در ساعات نخستین معاملات امروز صعودی بود و به رقم ۴۳۰ هزار و ۷۳۷ واحد رسید اما حرکت شاخص در میانه‌های راه نزولی شد؛ به طوریکه با ۹۵۳ واحد در رقم ۴۲۶ هزار و ۱۸۴ واحد ایستاد. این درحالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن ورند صعودی خود را حفظ کرده و با ۲۳۹ واحد رشد به رقم ۱۴۰ هزار و ۲۰۱ واحد رسید.

معامله‌گران امروز ۸۳۲ هزار معامله انجام دادند که ۳۹ هزار و ۵۵ میلیارد ریال ارزش داشت و درحالی که سهام شرکت‌های بزرگ در ساعات ابتدایی معاملات صعودی بود در نهایت تعداد شرکت‌هایی که بیشترین تاثیر منفی در بازار را داشتند بیشتر از شرکت‌هایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار گذاشتند.

در این راستا، ملی صنایع مس ایران، مبین انرژی خلیج‌فارس، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی خارک و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر منفی را بر بازار و در مقبال ایران خودرو و معدنی و صنعتی گل‌گهر بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار گذاشتند.

همچنین بانک‌های تجارت، ملت و صادرات ایران، گلوکوزان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و توسعه معادن و فلزات نمادهای پربیننده بازار امروز بودند.

حرکت صعودی فرابورس

فرابورس برخلاف بورس روندی صعودی داشت و شاخص کل این بازار با ۱۰ واحد رشد رقم ۵۴۱۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران فرابورس ۴۴۷ هزار معامله به ارزش ۲۱ هزار و ۴۹ میلیارد ریال انجام دادند.

در فرابورس امروز سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان، فرابورس ایران و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و صنایع مشاین‌های اداری ایران و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در بازار گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، قاسم ایران، س. توسعه و عمران استان کرمان و سیمان لار سبزوار لیست نمادهای پربیینده فرابورس را تشکیل دادند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.