تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1397 - 15:59
کد خبر : 2311

شاخص بورس ۱۶۱ پله پایین آمد

شاخص بورس ۱۶۱ پله پایین آمد

شاخص بورس امروز (یکشنبه) تحت تاثیر افت بهای نفت و فلزات در بازارهای جهانی با ۱۶۱ پله کاهش در جایگاه ۹۵ هزار و ۹۱۵ واحدی ایستاد. به گزارش ایرنا، در معاملات امروز ۸۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال در ۹۸ هزار و ۴۱۶ نوبت داد

شاخص بورس امروز (یکشنبه) تحت تاثیر افت بهای نفت و فلزات در بازارهای جهانی با ۱۶۱ پله کاهش در جایگاه ۹۵ هزار و ۹۱۵ واحدی ایستاد.
به گزارش ایرنا، در معاملات امروز ۸۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال در ۹۸ هزار و ۴۱۶ نوبت داد و ستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد، شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد ۴۹ واحد افزایش یافت و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۴۵ واحد افت کرد.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۳۳ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. همچنین شاخص آزاد شناور ۱۸۴ واحد پایین آمد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) ۲۱۶ واحد افت کرد، اما شاخص بازار دوم بورس ۲۰۲ واحد افزایش یافت.** گروه رایانه صدرنشین شدگروه رایانه در معاملات امروز صدرنشین بورس بود؛ در این گروه ۷۲ میلیون سهم به ارزش ۵۰۹ میلیارد ریال داد و ستد شد. سهم عمده معاملات گروه رایانه امروز به نماد «پرداخت الکترونیک سامان کیش» که یک شرکت تازه وارد به بورس است، تعلق داشت.گروه فلزات اساسی به ارزش ۳۳۹ میلیارد ریال و خودرو به ارزش ۱۶۸ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.در رده چهارم، گروه شیمیایی با معاملاتی به ارزش ۱۶۶ میلیارد ریال جای گرفت.گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.در معاملات امروز، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و شتران(پالایش نفت تهران) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند، در مقابل، جم (پتروشیمی جم) و اخابر (مخابرات) با تاثیرگذاری مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.** افت آیفکسشاخص کل فرابورس (آیفکس) با بیش از ۲ واحد کاهش، به جایگاه یک هزار و ۱۰۴ واحدی برگشت.حجم معاملات در بازار‌های ۹ گانه به بیش از ۶۹۶ میلیون ورقه و ارزش آن نیز به بیش از یک هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال رسید.نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و شپاس (نفت و گاز پاسارگاد) بیشترین سهم را در افت شاخص فرابورس داشتند، در مقابل ذوب (ذوب آهن) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) از عقب نشینی بیشتر شاخص آیفکس جلوگیری کردند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.