تاریخ انتشار : یکشنبه 6 بهمن 1398 - 13:28
کد خبر : 23028

رئیس کل گمرک: قاچاق سازمان یافته به ۳ دلیل امکان ندارد/۵۰۰۰ خودرو هنوز در گمرک

رئیس کل گمرک: قاچاق سازمان یافته به ۳ دلیل امکان ندارد/۵۰۰۰ خودرو هنوز در گمرک

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه امکان قاچاق سازمان یافته به ۳ دلیل عمده وجود ندارد، گفت: ۷۰ میلیون دلار کالا در گمرکات کشور دپو شده است.

به گزارش تسنیم، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در نشست خبری که به مناسب روز جهانی گمرک برگزار شد تاکید کرد: به سه دلیل عمده امکان وقوع قاچاق کالا از گمرکات کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اولا به دلیل حضور نیروی انتظامی در برخی گمرکات کشور امکان وقوع قاچاق به شدت کاهش می‌یابد ادامه داد: در حال حاضر واردات ۱۵۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع شده و برهمین اساس کالاهای قاچاق موجود در بازار نمی‌تـوانسته از گمرکات ترخیص شود. همچنین مرجع تحویل گیرنده کالا به کشور سازمان بنادر و دریانوری و همچنین مناطق آزاد می‌باشند و با وجود ممنوعیت کالاها نباید کالاهای ممنوع تحویل گرفته شود.

رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد: در حال حاضر ۷۰ میلیون دلار کالای دپویی در گمرکات کشور وجود دارد که ثبت سفارش برای آنها انجام شده است، همچنین قسمتی از این کالا ۲۰۰ کانتینر محصولات آرایشی و بهداشتی می‌باشد که امکان ترخیص آنها فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه ۵ هزار خودرو وارداتی در انتظار ترخیص از گمرک هستند گفت: فقط هزار دستگاه از این خودروها به گمرکات اظهار شده‌اند که همچنان به دلیل پایان یافتن مهلت قانونی ترخیص نشده‌اند.

میراشرفی افزود: همچنین ۳۷۰۰ دستگاه خودرو نیز براساس حکم مراجع قضایی به ظن قاچاق توقیف شدند که در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه برائت گرفته‌اند، از سوی دیگر ۱۳۰ خوردو با حجم بالای موتور ۲۵۰۰ سی‌سی با معافیت جانبازی و داشتن رای دیوان عدالت اداری همچنان ترخیص نشده و در گمرک مانده‌اند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.