تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 - 10:42
کد خبر : 22653

صادرات امارات به ایران ۱۶.۸ درصد رشد کرد

صادرات امارات به ایران ۱۶.۸ درصد رشد کرد

صادرات امارات به ایران در طی سال ۲۰۱۹ و به رغم تحریم های آمریکا رشد چشمگیری داشته است. این در حالی است که صادرات کره جنوبی به ایران شاهد افت ۹۰ درصدی بوده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس آمارهای منتشر شده توسط روزنامه العربی الجدید، صادرات امارات به ایران در طی سال ۲۰۱۹ و به رغم تحریم های آمریکا رشد چشمگیری داشته است. این در حالی است که صادرات کره جنوبی به ایران شاهد افت ۹۰ درصدی بوده است.

آمارهای دولت کره جنوبی حاکی است، کره جنوبی به چهاردهمین کشور بزرگ صادر کننده کالا به ایران تنزل کرده که بزرگترین افت در میان ۲۰ شریک تجاری ایران به شمار می رود.

چین به رغم کاهش ۳۸.۸ درصدی صادرات در سال گذشته همچنان بزرگترین صادرکننده کالا به ایران به شمار می رود. کشورهای آلمان، ایتالیا و هلند نیز شاهد کاهش شدید میزان صادرات ایران بوده اند.

در مقابل، صادرات امارات به ایران در طی سال گذشته با رشدی ۱۶.۸ درصدی مواجه بوده است.

آگوست سال گذشته، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران گفته بود امارات فشار اقتصادی بر ایران را کاهش داده و این اقدام را «خوب و مثبت» توصیف کرده بود.

به گفته منابع ایرانی ۷۰ تا ۸۰ درصد نقل و انتقالات مالی ایران از طریق امارات انجام می گیرد و سرمایه گذاری ایران در امارات به حدود ۳۰۰ میلیارد دلار می رسد که از این جهت ایران پس از آمریکا دومین سرمایه گذار بزرگ در امارات به شمار می رود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.