تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 دی 1398 - 18:53
کد خبر : 22329

افزایش ۱۸ درصدی صادرات کشور در ۹ ماهه امسال

افزایش ۱۸ درصدی صادرات کشور در ۹ ماهه امسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه بخش صنعت در یک سال اخیر بیشترین رشد را به خود اختصاص داده از افزایش بیش از ۱۸ درصدی صادرات در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.

ه گزارش ایسنا، امروز (چهارشنبه) هشتمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل و دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت پتروشیمی برای ساخت تجهیزات ثابت خط تولید متانول برگزار شد که منجر به کاهش ۳۲ میلیون یورویی خروج ارز از کشور خواهد شد.

در این نشست رضا رحمانی با اشاره به اینکه تولید در ۹ ماهه نخست امسال افزایشی بوده، اظهار کرد: در یک سال گذشته صنعت کشور بیشترین افزایش رشد را به خود اختصاص داده و حدود ۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تولید بیشتر محصولات منتخب صنعتی از جمله پتروشیمی در ۹ ماهه نخست امسال بیش از دو سوم افزایش داشته است که نشان می‌دهد نهضت ساخت داخل تاکنون مثمر ثمر بوده و باید تقویت شود.

این مقام مسئول با اشاره به تراز تجاری مثبت در ۹ ماهه نخست امسال، تصریح کرد: صادرات ایران در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ حدود ۸۷ و ۱۰۳ میلیون دلار بوده که بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

رحمانی با بیان اینکه اتفاقات مثبت در بخش صنعت به این معنی نیست که مشکلی در بخش صنعت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل نقدینگی برای بیشتر واحدهای تولیدی وجود دارد، اما نباید غافل شویم که توان کشور بیشتر از چیزی است که تاکنون به دست آوردیم.

وزیر صمت همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به واردات حدود ۳۰ میلیارد دلاری در سال گذشته، اظهار کرد: بخشی از این واردات مواد مربوط به مواد اولیه و موادی است که با توجه به تولید نشدن آن‌ها در کشور واردات آن‌ها اجتناب ناپذیر است، اما بخش عمده‌ای از این میزان واردات هم در داخل تولید می‌شود. بنابراین حدود ۱۰ میلیارد دلار از این رقم برای ساخت داخل تخصیص داده شده که حدود دو میلیارد دلار از آن در حوزه تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.