تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 - 19:18
کد خبر : 22268
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نوبخت: برنامه داشته باشیم در شرایط تحریم هم می‌توانیم فرصت شغلی ایجاد کنیم بسته هستند

نوبخت: برنامه داشته باشیم در شرایط تحریم هم می‌توانیم فرصت شغلی ایجاد کنیم

نوبخت: برنامه داشته باشیم در شرایط تحریم هم می‌توانیم فرصت شغلی ایجاد کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از کاهش ۳۲۰ هزار نفری جمعیت جویای کار کشور در سال جاری خبرداد و گفت: اگر برنامه و نظارت داشته باشیم در شرایط تحریم نیز می‌توانیم فرصت شغلی ایجاد و نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت درحاشیه نشست بررسی گزارش عملکرد وزارتخانه‌های مختلف برای رونق تولید، به خبرنگاران گفت: حدود ۳۲۰ هزار نفر از تعداد بیکاران کشور در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته کاهش پیدا کرده است که نشان می‌دهد می‌توانیم در شرایط تحریم نیز اشتغال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در تابستان و پاییز امسال در مقایسه با تابستان و پاییز سال گذشته بر اساس آمار ارائه شده توسط مرکز آمار شاهد افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بوده‌ایم، گفت: نرخ بیکاری در پاییز امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته کاهش یافته و بیکاری در حد ده و شش دهم درصد است.

نوبخت افزود: در پاییز سال ۹۸ در مقایسه با پاییز سال گذشته حدود ۴۷۰ هزار نفر به جمعیت شاغل کشور اضافه شده و این رقم خالص اشتغال است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه مجموعه‌ای از برنامه‌ها، شامل برنامه‌هایی در زمینه سیاست‌های فعال بازار کار، بخش صنعت، نوسازی بافت‌های فرسوده، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و بخش کشاورزی به منظور تحقق شعار سال در دولت در نظر گرفته شده است گفت: امسال برای رونق تولید حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و طبق موافقتنامه‌ای که امضا کرده ایم، به هر یک از دستگاه‌ها که برنامه‌های رونق تولید را اجرا کنند ۲۰ درصد از منابع اولیه تخصیص پیدا کرده است و با ارائه گزارش کار منابع بعدی را نیز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با موافقت مقام معظم رهبری بیش از یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای تولید اشتغال اختصاص پیدا کرد و درحال حاضر معادل ریالی آن در خزانه وجود دارد و از این محل ۲۰ درصد اولیه موافقتنامه با دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است، ادامه داد: تنها اقدامی که مشکلات تامین مالی ندارد موضوع تولید اشتغال است.

نوبخت با تاکید بر اینکه اگر برنامه و نظارت داشته باشیم در شرایط تحریم نیز می‌توانیم فرصت شغلی ایجاد و نرخ بیکاری را کاهش دهیم، عنوان کرد: در پاییز امسال نرخ رشد بخش کشاورزی با توجه به نزولات جوی و برنامه‌های کشت گلخانه‌ای به ۷ درصد رسید و امیدواریم تا پایان امسال برای فصل‌های آینده نیز بهبود رشد اقتصادی را شاهد باشیم.

نوبخت در پایان افزود: امیدواریم آنگونه که مجامع جهانی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی پیش بینی کرده‌اند در سال ۲۰۲۰ اقتصاد ایران از رکود خارج می‌شود و به رشد مثبت می‌رسد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.