بازار طلا همچنان تحت تاثیر ترور سردار سلیمانی

به گزارش رویترز، طلا، افت قیمت ساعات اولیه معاملات را جبران کرد و افزایش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد درگیری گسترده میان آمریکا و ایران ادامه دارد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۲.۴۵ دلار افزایش به ۱۵۶۸.۱۹ دلار رسید. در ساعات اولیه معاملات ارزش این فلز گرانبها ۰.۷ درصد افت کرده بود که بیشترین کاهش درصدی روانه در حدود یک ماه گذشته بود.

طلا روز گذشته به ۱۵۸۲.۵۹ دلار، بیشترین قیمت از آوریل ۲۰۱۳ رسید.

جیگار تریودی، تحلیلگر بازار طلا در بمبئی گفت: «تشدیدی در وضعیت ژئوپلتیکی وجود ندارد اما تنش‌ها کاملا از بین نرفته و به همین دلیل با وجود کاهش قیمت، بهای طلا دوباره افزایش یافت.»

همچنین احساس حاکم بر بازار پس از اینکه آمریکا به محمدجواد ظریف، وزیر خارجه آمریکا برای حضور در جلسه شورای امنیت ملی سازمان ملل در نیویورک ویزا نداد، تقویت شد.

طلا در شرایط ژئوپلتیکی و اقتصادی به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری دیده می‌شود، در دو روز گذشته به علت نگرانی از عواقب حمله هوایی و ترور فرمانده ارشد نظامی ایران افزایش یافت.

همچنین بازار در مورد گزارش ها در مورد خروج نظامیان آمریکایی از عراق نگران است.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز دوشنبه ۰.۱۰ درصد افزایش یافت و به ۸۹۶.۱۸ تن رسید که بالاترین میزان از ۲۷ نوامبر بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا