تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 - 10:41
کد خبر : 22223

قیمت جهانی طلا (۹۸/۱۰/۱۷)

قیمت جهانی طلا (۹۸/۱۰/۱۷)

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۵۶۲ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به دنبال عدم افزایش بیشتر تنش بین ایران و امریکا، نرخ طلا که دیروز به بالاترین رقم در طی حدود ۷ سال گذشته رسیده بود امروز شاهد کاهش نسبی بود.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۵۶۲ دلار و ۸۱ سنت رسید. در جلسه قبل نرخ فلز زرد به ۱۵۸۲ دلار و ۵۹ سنت رسید که از آوریل ۲۰۱۳ تاکنون بی‌سابقه بود. نرخ طلا در بازار امریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۵۶۶ دلار رسید.

قیمت فلز پالادیوم هم که اوایل امروز به رقم بی‌سابقه ۲۰۳۲ دلار و ۹۴ سنت رسیده بود، با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۲۸ دلار و ۹۰ سنت رسید. پس از عدم افزایش بیشتر تنش در منطقه خاورمیانه ارزش سهام در بازارهای آسیایی روند ترمیمی خود را آغاز کرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا روز دوشنبه گفت، کشورش برنامه‌ای برای خارج کردن نیروهای خود از عراق ندارد. پیشتر گزارشی از نامه یکی از فرماندهان ارشد ارتش امریکا منتشر شده بود که در آن نامه وی از آمادگی برای خروج از عراق خبر داده بود.

به گفته یک مقام کاخ سفید مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری امریکا قرار است دوشنبه آینده در سخنرانی‌ای سیاست دولت این کشور در قبال ایران را تشریح کند.

بانک مرکزی تانزانیا اعلام کرد، عواید این کشور از صادرات طلا در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است. رشد صادرات و افزایش نرخ طلا دلیل این افزایش درآمد عنوان شده است.

بانک گلدمن ساکس روز دوشنبه پیش‌بینی ۳، ۶ و ۱۲ ماهه خود در مورد نرخ طلا را در سطح ۱۶۰۰ دلار حفظ کرد. در همین حال حجم دارایی‌های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری در بازار طلا روز دوشنبه با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۸۹۶.۱۸ تن رسید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.