تاریخ انتشار : یکشنبه 15 دی 1398 - 10:48
کد خبر : 22069

تولید فولاد هرمزگان ۲ درصد رشد کرد / بهبود کیفیت پروژه‌ها با افزایش سرمایه

تولید فولاد هرمزگان ۲ درصد رشد کرد / بهبود کیفیت پروژه‌ها با افزایش سرمایه

امروز مجمع عمومی مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده با حضور مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان اظهار کرد: این مجمع یک مجمع عمومی و فوق‌العاده برای افزایش سرمایه شرکت فولاد هرمزگان است. سهام این شرکت از سال ۱۳۹۴ تاکنون روند صعودی به خود داشته است.

وی ادامه داد: وضعیت سود انباشته شرکت و میزان افزایش سرمایه جدید در انتهای سال ۹۷ رقم ۱۵۰۲ میلیارد تومان بوده است. البته این عدد از سود سهام سال ۱۳۹۷ کم می‌شود و رقم آن ۱۶۵ میلیارد تومان بوده است. تخصیص به اندوخته قانونی ۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود. انتقال افزایش سرمایه نیز در این مجمع ۱۰۰۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

ارزانی مزیت‌های افزایش سرمایه از محل سود انباشته را چنین بیان کرد و گفت: اصلاح سختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت به منظور تامین و تقویت سرمایه در گردش از مزیت‌های این قضیه است تا بتوانیم از امکانات در شرکت استفاده کنیم. قرار است این سود از شرگت خارج نشود و طبیعتا از این افزایش سرمایه برای پروژه‌های شرکت برای افزایش کمیت و بهبود کیفیت و ایجاد شرایط استفاده می‌کنیم. یکی دیگر از مزایای افزایش سرمایه از محل سود انباشته جذاب شدن قیمت سهام و کاهش ریسک نقدینگی و تامین پایدار مالی است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: هیات مدیره به مجمع پیشنهاد داده که افزایش سرمایه از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ۲۵۰۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به میزان ۶۶.۷ درصد اتفاق بیفتد.

ارزانی درباره عملکرد این شرکت گفت: میزان تولید شرکت در سال ۹۷ رقم ۱میلیون ۸۹ هزار تن محصول در سال ۹۷ بود که این رقم در سال ۹۸ به ۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تن رسیده است. در نتیجه می‌توان گفت ۲ درصد افزایش تولید اتفاق افتاده که حاصل تلاش همکاران این شرکت است. در مورد فروش نیز در سال ۹۷ رقم ۹۶۵ هزار ۹۴۰ تن فروش داشتیم که این رقم در سال ۹۸ به ۱ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۳۹۳ تن رسید. بنابراین ۱۶ درصد رشد فروش اتفاق افتاده که این فروش هم در بازار داخلی و هم در زمینه صادرات بوده است.

وی در پایان اشاره کرد: درآمد شرکت در سال ۹۷ مبلغ ۲۴۸۷ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۸ به ۴۲۳۰ میلیارد تومان رسیده است. در نتیجه ۷۰ درصد افزایش درآمد در ۹ ماهه ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در همین بازه زمانی رخ داده است.

این نکته را باید گفت که در پایان در مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب افزایش سرمایه شرکت از ۱۵هزارمیلیارد ریال با افزایش ۶۶ درصدی به ۲۵هزارمیلیارد ریال با رای اکثریت تصویب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.