نوبخت در اهواز: دولت ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان خوزستانی پرداخت می‌کند

به گزارش تسنیم از اهواز، محمدباقر نوبخت امروز در جلسه مدیریت برنامه و بودجه استان خوزستان با بیان این که بین ۲۰۰۰تا۲۵۰۰ خانوار در بارش باران اخیر خسارت دیدند گفت: جهت جبران این خسارات به هر خانوار آسیب‌دیده ۱۰میلیون تومان به‌صورت بلاعوض جهت تهیه اثباب منزل پرداخت خواهد شد.

وی افزود: به محله‌ها و معابر عمومی نیز خساراتی وارد شده که باید هرچه سریع‌تر خسارات برآورد شده و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شود و درحال حاضر ۲۵میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی به استان خوزستان اختصاص داده شده است.

شهرداران خوزستان طرح خود را برای جمع‌آوری آب‌های سطحی ارائه کنند

رئیس سازمان برنامه‌‌و‌بودجه با بیان این که مشکل این استان صرفا شبکه آب‌وفاضلاب شهری نیست ادامه داد:حجم باران اگر از حدی بیشتر باشد در هیچ جای دنیا شبکه آب‌وفاضلاب به‌تنهایی جواب‌گو نخواهد بود و نیاز به طرحی دیگر جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی وجود دارد.

نوبخت عنوان کرد: از این رو از شهردار اهواز و دیگر شهرهای استان درخواست داریم که طرح خود را جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی ارائه کنند و دولت نیز در کنار آن‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آب‌وفاضلاب حدود ۱۴۰۰کیلومتر برای توسعه و اصلاح این شبکه قرارداد منعقد شده که تاکنون ۴۲۲کیلومتر از آن انجام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تا پایان دی‌ماه اعتبارات لازم جهت انجام پروژه‌های مصوب سال۹۸ در خوزستان تخصیص داده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا