تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آذر 1398 - 12:46
کد خبر : 21470

چرا خودروهای لوکس در دبی رها می شوند؟

چرا خودروهای لوکس در دبی رها می شوند؟

به گزارش جیب نیوز به نقل از دیجیاتو ، وقتی صحبت از دبی می شود، بلافاصله جزیره های مصنوعی، آسمان خراش های سر به فلک کشیده، مراکز خرید لوکس و انواع اتومبیل های گران قیمت به ذهن خطور می کنند. اما در کنار این موارد، اخیرا یک پدیده نه چندان خوشایند به ویژگی های دبی

به گزارش جیب نیوز به نقل از دیجیاتو ، وقتی صحبت از دبی می شود، بلافاصله جزیره های مصنوعی، آسمان خراش های سر به فلک کشیده، مراکز خرید لوکس و انواع اتومبیل های گران قیمت به ذهن خطور می کنند. اما در کنار این موارد، اخیرا یک پدیده نه چندان خوشایند به ویژگی های دبی اضافه شده و آن عبارت است از خودروهای مجلل و سوپر اسپرت های رها شده در خیابان ها و فرودگاه ها.

درست است که در دو دهه گذشته سرعت رشد و پیشرفت دبی سرسام آور بوده، اما در مقاطعی بحران اقتصادی بر بخش های مختلف آن سایه افکنده و مقدمات ورشکستگی تعدادی از ساکنین یا به عبارت دقیق تر تجار خارجی را فراهم کرده است.


عبارت خارجی در بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی کمی نامفهوم به نظر می رسد، چرا که از بین ۳ میلیون جمعیت ساکن دبی تنها ۱۵ درصد بومی هستند. این دسته معمولا به خوبی از خودروهای خود نگهداری نموده و آنها را در انتظار سرنوشتی نامعلوم رها نمی کنند.


با این توصیفات اکنون شاید بهتر متوجه شوید که چرا برخی از گران قیمت ترین خودروهای جهان، در حال خاک خوردن در گوشه و کنار دبی هستند. نکته عجیب اینکه هویت مالکین بعضی از این مدل ها مشخص نبوده و معلوم نیست که آنها به چه کسانی تعلق دارند.

چنانچه علت رها شدن این خودروها را بیشتر جویا شوید، خواهید دید در موارد بسیاری مالکان به علت ناتوانی در پرداخت بدهی های خود، سریعا از امارات متحده عربی متواری شده اند تا سر از زندان در نیاورند.


مساله حائز اهمیت اینکه حتی در صورت توان پرداخت بدهی از طریق فروش دارایی ها، به دلیل زمان بر بودن فرایندهای مربوطه، بسیاری ترجیح می دهند آسان ترین راه را انتخاب کرده و با فرار از کشور صورت مساله را پاک کنند.بد نیست بدانید در این کشور متمول جرایم سنگینی برای هر گونه تخلف اقتصادی تعیین شده و وقتی پای مسائل اقتصادی در میان باشد، آنها با هیچ کسی شوخی ندارند. یکی از اتومبیل های رها شده در دبی که باعث حسرت هر فرد علاقه مند به خودرو می شود، فراری انزو است. از این سوپر اتومبیل افسانه ای تنها ۳۹۹ دستگاه روی کره خاکی موجود بوده و هر یک از آنها اکنون قیمتی بیش از یک میلیون دلار دارند.

مسلما مشاهده از بین رفتن فراری انزو در زیر نور شدید آفتاب و لایه های شن، برای هیچ کس خوشایند نیست، هر چند گفته می شود این خودرو اخیرا به یک انباری منتقل شده تا از آفتاب سوزان دبی در امان بماند.

موضوع دیگری که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت، تغییراتی است که در شرایط اقتصادی شهر دبی رخ داده است. چندی پیش فوربس با انتشار مقاله ای به این تغییرات پرداخته بود. طبق این مقاله دبی که به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ و قطب اقتصادی معروف شده، به تدریج در حال تبدیل شدن به “بهشت پولشویی” است.

در هر حال هر جایی که ثروت اندوخته شده باشد، رقابت هم ایجاد خواهد شد؛ هر جایی هم که رقابت باشد، همیشه برخی بازنده خواهند بود. در شهری مثل دبی بازنده ها همان افرادی هستند که سوپر اتومبیل های گران قیمت خود را رها نموده و به نوعی فرار را بر قرار ترجیح داده اند.

سخن پایانی اینکه هر کلان شهری مشکلات خاص خود را دارد. اگر در نیویورک باید مشکل ترافیک را حل کرد، اگر در گاتهام باید با جرم و جنایت مبارزه کرد، در دوبی هم باید به مصاف مشکل استفاده نادرست از خودروهای لوکس رفت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.