تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 - 8:09
کد خبر : 21385

بازگشت به کار ۴۶۰ هزار کارگر صنایع در کشور

بازگشت به کار ۴۶۰ هزار کارگر صنایع در کشور

کارگر آنلاین :با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره) و تیم همراه در مازندران، نه تنها خبرهای خوش بلکه جریان زندگی در این استان قابل لمس است و به وضوح دیده می‌شود.

کارگر آنلاین :با راه‌اندازی و بازگشت به کار نساجی قائم‌شهر به محوریت این شهرستان که در نساجی کشور نمونه و زبانزد است؛ نه تنها مردم قائم‌شهر بلکه تمام مردم مازندران امیدهای تازه زندگی در دل‌شان تابیده شد.

و امروز براساس آنچه اعلام شده است؛ رونق تولید در دستور کار است و هزار و ۳۰۰ طرح اجتماع محور با ۱۱۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغال برای ۳هزار و ۹۰۰ نفر در شهرهای نکا، بهشهر، گلوگاه، سیمرغ، میاندرود، ساری، سوادکوه، چالوس، مرزن‌آباد و فریدون‌کنار افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

در مجموع امروز، حدود یک هزار و ۴۱۰ پروژه در بخش‌های مختلف اشتغال،‌زایی، بنگاه محور و زیرساختی با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۵ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال تحویل مردم و مسؤولان استان می‌شود.

و امروز طرح توسعه شرکت پارس کاغذ نکا با اعتبار ۱۷ میلیارد تومانی و تسهیلات ۳.۵ میلیارد تومانی بنیاد برکت به چرخه تولید وارد شد و ۵۷ کارگر این شرکت تولیدی، حیات دوباره گرفتند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره ) در مراسم طرح توسعه شرکت پارس کاغذ نکا، از راه‌اندازی ۵۰ هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این صنایع تا پایان سال شاهد بازگشت به کار ۴۶۰ هزار کارگر صنایع در کشور خواهیم بود.

محمد مخبر اظهار کرد: برای راه‌اندازی ۵۰ واحد صنعتی مورد نظر و بازگشت به کار ۴۶۰ هزار کارگر صنایع در کشور، حدود ۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است که شاهد توسعه و رونق در سال رونق تولید خواهیم بود.

وی افزود: از مقدار طرح‌های در نظر گرفته شده، سهم مازندران ۵ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره ) تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما برای احیاء و سامان‌دهی این صنایع تولیدی، ایجاد اشتغال برای مردم و رونق تولید در جامعه است.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در این مراسم با اشاره به سال رونق تولید خواهان توجه بیشتر در این حوزه شد و گفت: پرداخت تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان از موارد مهم و ضروری است که امیدواریم با تحقق ان شاهد توسعه بیشتر در این حوزه باشیم.

علی‌محمد شاعری با بیان اینکه تسهیلات کم‌بهره ۲۰۰ میلیارد ریالی از نیازهای مهم صنایع برای توسعه و سرپا ماندن است؛ اظهار کرد: برخی از این صنایع با دارا بودن تجهیزات و امکانات مورد نیاز به دلیل نبود اعتبارات مناسب در برخی از موارد به رکود رسیدند که نیازمند توجه ویژه در این بخش هستیم.

وی افزود: صنایع شرق مازندران صنایع فعال و پویایی است که در برخی از موارد به دلیل نبود نقدینگی مناسب غیرفعال مانده است و باید با شناسایی این صنایع برای توسعه و رشد آن تلاش کرد.

شاعری از بیکاری جوانان به عنوان بزرگترین چالش پیش رو یاد کرد و گفت: هیچ چالشی در کشور غیر قابل حل نیست در این حوزه نیز برای برون رفت از معضل بیکاری باید با یک راه حل منطقی و عقلانی وارد شد و برای توسعه اقدام کرد.

تعامل و هم‌افزایی مسؤولان و مردم راه برون رفت از مشکلات

فرماندار نکا هم در سخنانی یادآور شد: تلاش برای توسعه و رونق تولید از دغدغه‌های جدی همه کارگزاران و مسؤولان این نظام است و با راه‌اندازی این شرکت تولید و ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰ نفر نشان داده شد که در هیچ شرایطی دست از تلاش بر نخواهیم داشت.

عبدالجواد توحیدی‌مقدم افزود: تعامل و هم‌افزایی مسؤولان و مردم راه برون رفت از مشکلات است و باید در این بخش با تعامل بیشتر وارد شد.

وی گفت: توسعه در بخش‌های مختلف شهرستان با تلاش همه جانبه در حال انجام است و با راه‌اندازی برخی از واحدهای تولیدی و پروژه‌های زیرساختی نشان دادیم که در این شرایط سخت اقتصادی هم مسؤولان با تعامل و هم افزایی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.