تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 - 15:22
کد خبر : 21315

اخذ مالیات تا پایان دولت دوازدهم الکترونیکی می‌شود

اخذ مالیات تا پایان دولت دوازدهم الکترونیکی می‌شود

اخذ حقوق گمرکی تا هفته دولت سال آینده و اخذ الکترونیکی مالیات تا پایان دولت دوازدهم اجرایی خواهند شد.

به گزارش ایبِنا، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز (سه‌شنبه) و در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: برای مقابله با فرار مالیاتی و جلوگیری از فساد در سیستم مالیاتی، بهترین روش استفاده از فناوری‌های نوین است؛ بنابراین باید به سمت هوشمندسازی سیستم‌ها حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: این بدان معناست که گمرک و مالیات هوشمند شکل دهیم، زیرا در این صورت روابط رو در روی افراد به حداقل ممکن کاهش می‌یابد و فرایندها در محیط فناوری انجام می‌شود تا کارآیی بالا رود و بهترین نتایج را داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: امسال اظهارنامه‌های مالیاتی ما در محیط الکترونیکی صورت گرفته و حدس می‌زنم گمرک به طور کامل تا هفته دولت سال ۹۹ الکترونیکی شود و مالیات هم بر اساس برنامه‌های تدوین‌شده تا پایان دولت دوازدهم الکترونیکی می‌شود.

تشکیل تیم مستقل برای صندوق‌های مکانیزه فروش

دژپسند افزود: در بحث مالیات یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها صندوق‌های مکانیزه فروش است و تیم مستقلی برای پیگیری اجرایی کردن آن گذاشته‌ایم. وزیر اقتصاد در مورد پرداخت بدهی دولت به بخش خصوصی اظهار داشت: این کار در حال انجام است و بدهی بخش خصوصی در حال تهاتر است و با طلبی که بخش خصوصی از ما دارد در مقابل اوراق تسویه، بدهی را تهاتر می‌کنیم.

وی همچنین در رابطه با مالیات موسسات و مدارس غیرانتفاعی گفت: ما درآمد و مصارف تمام بنگاه‌های شناسنامه‌دار را بررسی و مشمول وضع مالیات می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.