تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1397 - 14:15
کد خبر : 2129

کنیا هم صادرکننده نفت شد

کنیا هم صادرکننده نفت شد

کنیا این هفته اولین تانکرهای حامل نفت خام را از منطقه شمالی محصور در خشکی تورکانا به بندر مومباسا ارسال کرد که اولین صادرات نفت کنیا محسوب می شود. به گزارش سنیم به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، کنیا این هفته اولین تانکرهای حامل نفت خام را از منطقه شمالی محصور در خشکی تورکانا

کنیا این هفته اولین تانکرهای حامل نفت خام را از منطقه شمالی محصور در خشکی تورکانا به بندر مومباسا ارسال کرد که اولین صادرات نفت کنیا محسوب می شود.

به گزارش سنیم به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، کنیا این هفته اولین تانکرهای حامل نفت خام را از منطقه شمالی محصور در خشکی تورکانا به بندر مومباسا ارسال کرد که اولین صادرات نفت کنیا محسوب می شود.

تا اواسط ماه می، کنیا ۷۰ هزار بشکه نفت در منطقه تورکانا ذخیره کرده بود که در انتظار انتقال به بندر مومباسا برای صادرات به بازارهای جهانی بود، اما مذاکرات در مورد تقسیم درآمد صادرات نفت هنوز به نتیجه نرسیده بود.

یک هفته بعد، دولت کنیا و قانونگذاران محلی از منطقه تورکانا به توافقی بر سر توزیع درآمدها دست یافتند. بر اساس لایحه تقسیم درآمدهای نفتی، ۷۵ درصد از درآمدهای تولید و صادرات نفت این منطقه عاید دولت خواهد شد و ۲۰ درصد نیز به جیب دولت محلی خواهد رفت. ۵ درصد مابقی هم به جوامع محلی خواهد رسید.

نفت قابل استحصال و صادرات در کنیا در سال ۲۰۱۲ در شمال این کشور کشف شد. شرکت تولوف اویل که این منابع را کشف کرده، همچنان به اکتشاف و حفاری در کنیا ادامه می دهد.

در پایان اکتبر ۲۰۱۷، دولت کنیا یک موافقتنامه مطالعه توسعه مشترک با شرکت های تولوف اویل، افریکا اویل، و مرسک اویل جهت احداث خط لوله انتقال نفت بین منطقه تورکانا و بندر لامو منعقد کرد.

اما تا زمان تکمیل این خط لوله، کنیا نفت خود را توسط کامیون های نفتکش به بندر مومباسا انتقال می دهد. بر اساس بیانیه ریاست جمهوری کنیا، روزانه ۲۰۰ بشکه نفت از طریق جاده ای صادر خواهد شد.

اوهورو کنیاتا، رئیس جمهور کنیا گفت، کشورش قصد دارد از «نفرین منابع (انرژی)» بسیاری دیگر از کشورهای آفریقایی اجتناب کند و امیدوار است نفت بتواند به یک عامل موثر در تقویت اقتصاد این کشور تبدیل شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.