تولید ۴۵۷ تن عسل در ساری

به گزارش ایلنا،رضا پورفلاح با بیان اینکه کندوی زنبور عسل، علاوه بر عسل، محصولات و فرآورده های متنوعی مانند، زهر زنبور عسل، موم، بره موم، ژل رویال و گرده گل دارد که به لحاظ ارزش اقتصادی و درمانی در مرتبه بالاتر از عسل قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: زهر زنبور عسل در درمان بیماریهای سیستم ایمنی کاربرد دارد و بره موم یا Bee glue خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی را دارد، این ماده یکی از محصولات کاربردی و مفید زنبور عسل است که از مقادیر مختلف موم زنبور و رزین ها تشکیل می شود، ژل رویال، ماده غذایی لاروها در سه روز اول زندگی است این ماده غذایی، ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و در جلوگیری از آلزایمر، فشار خون، تصلب شرائین و سرطان موثر است که بسیار مغذی و نیرو بخش بوده و به عنوان غنی‌ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده است.

این مسئول با اشاره به تولید ۴۵۷ تن عسل در این شهرستان، گفت: امسال ۵۰۳ زنبوردار این شهرستان و ۵۲ هزار و ۷۶۸ کلنی در سرشماری زنبور عسل در این شهرستان شرکت کردند.

وی به باغداران تأکید کرد: ارزش اقتصادی گرده افشانی زنبور عسل، بسیار بیشتر از عسل و موم تولید شده توسط این حشره است، به همین دلیل در برخی کشورها به صاحبان کندوهای عسل، برای استقرار کندو در باغها و مزارع مبالغ بالایی پرداخت می شود.

نوشته های مشابه

پورفلاح با بیان اینکه اینکه پرورش گل و گیاه، قارچ، داروهای گیاهی و به ویژه تکثیر و پرورش زنبور عسل از فعالیت هایی است که زمینه بالقوه ای برای ایجاد اشتغال دارد، اضافه کرد: پرورش زنبور عسل یکی از کم هزینه ترین راه ها برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانوادگی است که با قابلیت هایی بالایی که دارد می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد خانواده باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا