تاریخ انتشار : دوشنبه 14 خرداد 1397 - 13:56
کد خبر : 2106

اردنی‌ها به پیشنهادات ریاضتی صندوق بین‌المللی پول اعتراض کردند

اردنی‌ها به پیشنهادات ریاضتی صندوق بین‌المللی پول اعتراض کردند

چند ساعت پس از آنکه دولت اردن و اتحادیه‌های تجاری نتوانستند به توافقی برای پایان دادن به اختلافات دست یابند، خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور شاهد اعتراضات به اقدامات ریاضتی پیشنهادی صندوق بین‌المللی پول بود. به نقل از گاردین؛ چند ساعت پس از آنکه دولت اردن و اتحادیه‌های تجاری نتوانستند به توافقی برای پایان دادن

چند ساعت پس از آنکه دولت اردن و اتحادیه‌های تجاری نتوانستند به توافقی برای پایان دادن به اختلافات دست یابند، خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور شاهد اعتراضات به اقدامات ریاضتی پیشنهادی صندوق بین‌المللی پول بود.

به نقل از گاردین؛ چند ساعت پس از آنکه دولت اردن و اتحادیه‌های تجاری نتوانستند به توافقی برای پایان دادن به اختلافات دست یابند، خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور شاهد اعتراضات به اقدامات ریاضتی پیشنهادی صندوق بین‌المللی پول از جمله پیش‌نویس قانون جدید مالیات بر درآمد و افزایش قیمت‌ها بود.

با وجود حضور سنگین نیروهای امنیتی، هزاران نفر در نزدیکی دفتر نخست‌وزیر اردن در امان تجمع کردند و تا ساعات اولیه بامداد یکشنبه به تظاهرات خود ادامه دادند.

اعتراضات در اردن از روز چهارشنبه آغاز شده یعنی زمانی‌که صدها نفر در خیابان‌های امان و دیگر شهرهای این کشور خواستار کناره گیری دولت شدند.

هفته گذشته دولت اردن قانونی را به پارلمان پیشنهاد کرد که بر اساس آن مالیات کارمندان حداقل ۵ درصد و مالیات شرکت‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. این پیشنهاد هنوز تصویب نشده است. این جدیدترین مورد از مجموعه اقدامات اقتصادی است که همزمان با رشد چندباره قیمت کالاهای اساسی در اردن رخ می دهد. این تصمیمات پس از آن اتخاذ می‌شود که عمان در سال ۲۰۱۶ یک خط اعتباری سه ساله ۷۲۳ میلیون دلاری از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرده است.

موسسه اکونومیست اینتلیجنس یونیت امسال پایتخت اردن را در زمره یکی از گران‌قیمت‌ترین پایتخت های عربی رتبه‌بندی کرد. از ماه ژانویه به این طرف، شهروندان اردنی شاهد افزایش چندین باره قیمت نان و بالا رفتن مالیات اعمال شده بر کالاهای اساسی بوده‌اند.

روز شنبه، نخست‌وزیر اردن با نمایندگان اتحادیه‌های تجاری که خواهان لغو قانون افزایش مالیات بر درآمد بودند دیدار کرد، اما طرفین نتوانستند به توافقی دست یابند.

علی اوبوس، رئیس فدراسیون اتحادیه‌های تجاری اردن از دولت این کشور خواسته تا «استقلال خود را حفظ کند و تسلیم خواسته‌های صندوق بین‌المللی پول نشود».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.