تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 آذر 1398 - 9:24
کد خبر : 20962

ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکونی برای کارگران

ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکونی برای کارگران

اعلام معیارهای پرداخت کمک معیشتی، خانه‌دار شدن کارگران از طریق طرح مسکن ملی و رشد ۵ درصدی شاخص کارآفرینی ایران در جهان از مهم‌ترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود. در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی از معیارهای حذف افراد از دریافت کمک معیشتی را اعلام کرد.

اعلام معیارهای پرداخت کمک معیشتی، خانه‌دار شدن کارگران از طریق طرح مسکن ملی و رشد ۵ درصدی شاخص کارآفرینی ایران در جهان از مهم‌ترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.

در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی از معیارهای حذف افراد از دریافت کمک معیشتی را اعلام کرد. آنطور که شریعتمداری گفته کسانی که دارای ملک بیش از ۹۰۰ میلیون تومان یا درآمدهای دیگر باشند، خودروی گرانقیمت داشته و سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال رفته باشند جزو افراد با تمکن مالی به شمار رفته و مشمول دریافت بسته معیشتی نشده‌اند.

وی درباره گلایه برخی از مردم نسبت به عدم دریافت کمک معیشتی گفت: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم‌درآمد جامعه در گام اول ۱۸ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد و در سه نوبت این کمک معیشتی را پرداخت کرد. ما شرایطی فراهم کردیم که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* افرادی که خود را مستحق کمک معیشتی می‌دانند تقاضای خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

این هفته معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهمنامه با وزارت کار برای خانه‌دار کردن کارگران خبر داد.

آنطور که محمودزاده گفته طرح ملی مسکن کارگران در دست تهیه است و به زودی با وزارت کار در این زمینه تفاهمنامه‌ای امضا خواهد شد که به نظر می‌رسد تامین مسکن کارگران در قالب طرح مسکن ملی دنبال خواهد شد. بر اساس آمارها بیش از ۶۰ درصد دریافتی کارگران صرف هزینه‌های مسکن و اجاره‌بها می‌شود که این امر لزوم توجه بیشتر به موضوع مسکن کارگران را بیش از پیش نشان می‌دهد.

در همین حال اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز از احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران خبر داده و گفته این واحدها به کارگران و بازنشستگان فاقد خانه تعلق می‌گیرد.

این هفته رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از رشد ۵ درصدی شاخص قصد کارآفرینی ایران در جهان خبر دا و گفت: ایران در شاخص قصد کارآفرینی در میان ۵۰ کشور جهان رتبه ۱۰ را کسب کرده است.

به گفته وی در شرایطی که آمارهای نگران‌کننده از بیکاری جوانان منتشر و اعلام می‌شود که ۱.۸ میلیون نفر از جوانان ۱۵ تا ۲۵ ساله کشور بیکارند باید از ظرفیت نیروهای جوان، خلاق و دارای ایده‌های کارآفرینانه بیش از پیش بهره‌برداری شود.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به دیدار فعالان اقتصادی و تعاونگران با مقام معظم رهبری از آمادگی اتاق تعاون ایران برای تدوین هرچه سریع‌تر سند توسعه بخش تعاون خبر داد.

وی گفت: ما در این راه از افراد خبره و متخصص در حوزه استفاده و تلاش می‌کنیم برای اجرای شدن هر چه بهتر فعالیت‌های تعاون اقدامات شایسته را صورت دهیم.

به گفته عبدالهی، بخش تعاون در حوزه واگذاری‌ها آمادگی کامل دارد و همه دستگاه‌های اقتصادی برای اجرایی شدن هر چه بهتر این مسئله اعلام آمادگی کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.