تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1397 - 13:43
کد خبر : 2029
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افزایش صادرات غیرنفتی در سال جاری بسته هستند

افزایش صادرات غیرنفتی در سال جاری

افزایش صادرات غیرنفتی در سال جاری

افزایش صادرات غیرنفتی در سال جاری رئیس کل گمرک ایران از افزایش ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی کشور در ۲ ماه نخست امسال خبر داد. به گزارش مشرق، فرود عسگری در مراسم معارفه مدیران جدید امور اقتصادی و ناظر گمرکات آذربایجان شرقی افزود: با توجه به تصمیمات جدید دولت و راه‌اندازی سامانه‌های حمایتی در ۲ ماه

افزایش صادرات غیرنفتی در سال جاری

رئیس کل گمرک ایران از افزایش ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی کشور در ۲ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، فرود عسگری در مراسم معارفه مدیران جدید امور اقتصادی و ناظر گمرکات آذربایجان شرقی افزود: با توجه به تصمیمات جدید دولت و راه‌اندازی سامانه‌های حمایتی در ۲ ماه نخست امسال بیش از ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از کشور صورت گرفته است.

او میزان صادرات محصولات پتروشیمی و میعانات در دو ماه اول امسال را میان ۵ تا ۱۰ درصد و در دیگر بخش‌های کالایی حدود ۴۰ درصد اعلام کرد.
رئیس کل گمرک ایران افزود: با توجه به مصوبه ساماندهی و مدیریت بازار ارز، همه کالاهای ورودی به کشور باید دارای ثبت سفارش باشد و در سامانه جامع گمرک اظهار شود. عسگری همچنین به بسته‌های حمایتی کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی برای واردات مواد اولیه و صادرات کالا اشاره کرد و گفت: همه تلاش گمرک کشور ایجاد تسهیلات لازم با حداقل تشریفات قانونی برای واردات و صادرات بوده و در این راستا پنجره واحد با همکاری و مشارکت ۲۷ سازمات متولی با عنوان سامانه جامع امور گمرک ایجاد شده است. او در ادامه به ظرفیت های تجاری، تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: با وجود مناطق آزاد ارس و ویژه اقتصادی سهلان، سه اداره کل گمرک، همسایگی با ترکیه، ارتباط با بازارهای اروپا، وجود راه‌های مواصلاتی و فراهم شدن امکانات مناسب برای سرمایه گذاران، این استان جزو استان‎های برتر اقتصادی در کشور قرار گرفته است. علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی هم بهبود فضای کسب و کار را از هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه استان بیان کرد و افزود: حجم صادرات پارسال از آذربایجان شرقی حدود ۲ و نیم میلیارد دلار بود و امیدواریم این میزان تا پایان امسال به بیش از ۳ میلیارد دلار برسد. معصومه آقاپور و احمد علیرضا بیگی، نمایندگان مردم شبستر و تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم تلاش برای تسهیل معیشت مردم و ایجاد فرصت‌های لازم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی را ضروری خواندند و بر جذب بیش از پیش سرمایه گذاری‌های خارجی تاکید کردند. در پایان این مراسم علی اصغر عباس زاده به عنوان مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی و لیلی اورنگی به سمت مدیرکل جدید گمرک تبریز و ناظر گمرکات آذربایجان شرقی معرفی و منصوب شدند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.