تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آبان 1398 - 13:45
کد خبر : 20217
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تولید محصولات فولادی از مرز ۱۳ تن عبور کرد بسته هستند

تولید محصولات فولادی از مرز ۱۳ تن عبور کرد

تولید محصولات فولادی از مرز ۱۳ تن عبور کرد

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته، (ایران کانمین ۲۰۱۹) در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌‌المللی تهران با حضور مسئولان و جمعی از فعالان معدنی برگزار شد.

در این مراسم سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی با اشاره به اینکه عوارض صادراتی برای ماه‌های مهر و آبان پایش می‌شود گفت: اطلاعات مربوط به این عوارض به کارگروهی متشکل از وزیر صنعت، رئیس کار بانک مرکزی و… منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به دعوت از تشکل‌ها برای بحث‌های کارشناسی در ارتباط با عوارض صادراتی تاکید کرد: در این زمینه امانت دار خوبی خواهیم بود تا بهترین تصمیم‌ها اتخاذ شود.

سرقینی ادامه داد: بخش معدن نه تنها پویا است و نیاز داخل را تامین می‌کند بلکه حضور فعالی در بخش صادرات دارد.

وی با تاکید بر اینکه تولید محصولات فولادی در نیمه نخست امسال از مرز ۱۳ میلیون تن عبور کرد افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید فولاد تا پایان امسال به ۲۸ میلیون تن برسد.

وی خاطرنشان کرد: امسال تولیدات و صادرات محصولات معدنی با رشد همراه بوده است.

سرقینی با اشاره به اینکه علی رغم تمامی تحریم‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی در صادرات رشد داشتیم افزود: صادرات فولادی کشور در نیمه نخست سال به ۶ میلیون تن رسید

معاون امور معادن و صنایع معدنی خاطرنشان کرد: میزان ارزبری فولاد در هر تن از ۱۰۰ دلار به ۷۰ تا ۷۵ دلار کاهش یافته است.

سرقینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید به بخش اکتشافات معدنی توجه ویژه‌ای شود زیرا سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشافات هم‌تراز با سایر بخش‌های این زنجیره نبوده است.

وی افزود: خوشبختانه در زمینه اکتشافات، کارهای زیربنایی و تهیه نقشه‌ها توسط سازمان زمین شناسی و ایمیدرو اقدامات موثری در حال شکل‌گیری است.

سرقینی به همکاری همه بخش‌ها در زمینه تدوین نقشه راه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و افزود: اگر هر اقدامی در چارچوب نقشه راه باشد قطعا از حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت برخوردار خواهد بود.

وی در پایان افزود: توسعه آلومینیوم مناسب با توسعه معادن بوکسیت و آلومینا نبوده و متاسفانه امروز وابسته به واردات آلومینا هستیم که امیدواریم این نیاز با یک همت جمعی برطرف شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.