تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آبان 1398 - 10:51
کد خبر : 20211

واردات ۳۰۰۰۰ تن چای خشک در چهار ماه

واردات ۳۰۰۰۰ تن چای خشک در چهار ماه

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۲۹ درصد از نیاز کشور به محصول چای در داخل تولید می‌شود گفت: طبق آمارهای موجود در چهار ماهه نخست امسال حدود ۳۰ هزار تن چای خشک خارجی وارد کشور شده است.

حبیب جهانساز، با بیان اینکه میزان مصرف سرانه چای در کشور به ازای هر فرد چیزی حدود یک کیلوگرم است اظهار داشت: در کنار تولید و عرضه چای خشک داخلی طبق آمارهای موجود در چهار ماهه نخست امسال حدود ۳۰ هزار تن چای خشک خارجی وارد کشور شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برخی مصرف سرانه چای خشک در کشورمان را ۱۳۰ هزار تن در سال اعلام می‌کنند عنوان کرد: این اعداد و ارقامی که اعلام می‌شود بر اساس اطلاعات موجود دقیق نیست ‌زیرا میزان واردات چای خشک کشورمان در سنوات گذشته هیچ وقت بیشتر از ۵۵ هزار تا ۶۰ هزار تن نبوده است.

جهانساز از واردات ۶۵ هزار تنی چای خشک خارجی در سال گذشته سخن گفت و تصریح کرد: در سال ۹۷ حدود ۲۵ هزار تن چای خشک در کشورمان تولید و روانه بازار مصرف شد علاوه بر این‌ها به علت حمایت‌های خوب دولت و سیاست‌هایی که به مرحله اجرا درآمد صادرات چای ایرانی به ۱۵ هزار تن رسید.

وی میزان برگ سبز چای خریداری شده امسال از باغداران دو استان گیلان و مازندران را حدود ۱۲۶ هزار و ۷۵۲ تن اعلام کرد و در تشریح نوع برگ سبزهای خریداری شده نیز افزود: ۴۵ درصد از برگ سبزهایی که چایکاران امسال به کارخانجات فرآوری و چایسازی تحویل دادند درجه یک و ۵۵ درصد آن درجه دو بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تولید ۲۸ هزار و ۵۷۰ تنی چای خشک و افزایش ۱۰ درصدی تولید این فرآورده استراتژیک در مقایسه با سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال سطح آمادگی کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران هم بسیار خوب بود به طوری‌که ۱۶۱ کارخانه با سازمان چای قرارداد منعقد کردند.

جهانساز از افزایش تعداد بهره‌برداران برگ سبز چای به نسبت سال گذشته نیز خبر داد و با بیان اینکه امسال ۴۲ هزار باغدار برای برداشت برگ سبز چای اقدام کردند اظهار داشت: مطمئناً با ادامه برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی دولت صنعت چای ایرانی به جایگاه واقعی خود می‌رسد و امیدواریم این امر مهم تحقق پیدا کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.