آغاز تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه بندی شده در استان مرکزی

به گزارش مهر، محسن شانقی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: رتبه‌بندی گوشت مرغ موجب می‌شود صاحبان کشتارگاه‌ها نسبت به تجهیز این واحدها به خط ۲ (خط تخلیه اندرونی) اقدام کنند که با تجهیز این واحدها به خط تخلیه اندرونی تمام امحاء و احشاء مرغ در کشتارگاه خارج شده و این مهم کاهش آلودگی ثانویه و افزایش ماندگاری مرغ را به همراه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با تجهیز کشتارگاه‌های تولید مرغ به خط تخلیه اندرونی تمامی ضایعات در کشتارگاه تخلیه شده و مرغ سالم و پاک به مردم تحویل می‌شود البته اجرای این موضوع افزایش قیمت مرغ را به همراه دارد که این افزایش به‌دلیل جداسازی کامل ضایعات است.

وی ادامه داد: پنج کشتارگاه در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون ۲ واحد از آن‌ها با ایجاد خط تخلیه اندرونی حائز رتبه «الف» شده اند و بقیه رتبه «ب» دارند و تجهیز بقیه کشتارگاه‌های استان به خط تخلیه اندرونی و بهبود رتبه این واحدها تا پایان امسال در دستور کار است.

شانقی، میزان تولید مرغ در کشتارگاه‌های رتبه الف استان مرکزی را ساعتی ۱۲ هزار قطعه و کشتارگاه‌های رتبه ب را ۶ هزار قطعه عنوان کرد و افزود: تولید گوشت مرغ در کشتارگاه‌های رتبه الف استان ۲ برابر بقیه کشتارگاه‌ها است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: حدود ۴۰ درصد محصول تولیدی گوشت مرغ استان مازاد است و به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر می‌شود و تجهیز کشتارگاه‌های استان مرکزی به خط اندرونی و کسب رتبه الف توسط این واحدها نقش مهمی در افزایش صادرات و درآمدزایی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا