تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مهر 1398 - 12:57
کد خبر : 19453

وزیر نیرو: سال۱۴۰۰ هیچ شهری تنش آبی نخواهد داشت

وزیر نیرو: سال۱۴۰۰ هیچ شهری تنش آبی نخواهد داشت

وزیر نیرو گفت: برنامه ما این است که در افق ۱۴۰۰ و همزمان با پایان دولت دوازدهم هیچ شهری در کشور تنش آبی نداشته باشد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در نمایشگاه امسال تولیدکنندگان با اعتماد به نفس از قابل رقابت بودن محصولاتشان با محصولات خارجی که قبلا وارد کشور می‌شده صحبت می‌کردند که این نقطه روشنی برای این نمایشگاه است.

وی افزود: ما در وزارت نیرو درصدد هستیم که در نیمه دوم امسال که روند آن از هفته آینده آغاز خواهد شد، هر هفته طرح بزرگی را در عرصه آب و برق در کشور افتتاح کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: بیش از ۲۲۰ طرح بزرگ تأمین آب و آب رسانی شهری، آب و فاضلاب، آب رسانی روستایی، نیروگاه‌های تولید برق از جمله حرارتی و تجدید پذیر و سایر پروژه‌ها در سطح کشور به مرحله بهره برداری خواهد رسید ومردم شاهد خواهند بود از شرایط تحریم براساس توان داخلی، حسن استفاده را کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در تابستان گذشته موفق شدیم ۱۵۰ هزار مگاوات ساعت انرژی بیشتر از مدت مشابه سال قبل به بخش صنعت عرضه کنیم و درسالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده دو محصول مهم زیرساختی کشور یعنی آب و انرژی، نقش مهمی را در توسعه کشور ایفا کردند.

اردکانیان با بیان اینکه اهمیت مدیریت مصرف در بخش آب از بخش برق کمتر نیست، گفت: تصمیم داریم موضوع مصرف صحیح را به عنوان یک عادت اخلاقی و فرهنگی در جامعه نهادینه کنیم که نقش رسانه‌ها و گروه‌های مرجع و سازمان‌های مردم نهاد در این عرصه بسیار مهم است.

وی افزود: پایداری توسعه در کشور ما و تاب‌آوری جامعه ما بیش از هر چیز وابسته به پایبندی به اخلاقیات است و ما هرچه جامعه اخلاقی‌تری داشته باشیم جامعه تاب‌آورتر و توسعه یافته‌تری هستیم.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه دولت برای رفع تنش‌های آبی، گفت: برنامه ما این است که در افق ۱۴۰۰ و همزمان با پایان دولت دوازدهم هیچ شهری در کشور تنش آبی نداشته باشد که تلاش می‌کنیم نیازمندی‌های مالی و غیرمالی تحقق این برنامه را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه امسال هم رکورد تولید و هم رکورد مصرف را در بخش برق به ثبت رسانده‌ایم، گفت: موفق شدیم با برنامه‌های مدیریت مصرف حدود ۳۷۰۰ مگاوات اوج بار را کاهش دهیم و در تابستان سال جاری بیش از هر سال دیگری توانستیم صادرات برق داشته باشیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.