تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1397 - 9:33
کد خبر : 1940

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۳/۱۲

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۳/۱۲

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۲۹۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از انتشار آمارهای قوی از میزان اشتغال آمریکا که موجب تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور در ماه جاری میلادی شد و ارزش دلار را افزایش

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۲۹۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از انتشار آمارهای قوی از میزان اشتغال آمریکا که موجب تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور در ماه جاری میلادی شد و ارزش دلار را افزایش داد، قیمت طلا روز جمعه با کاهش مواجه بود.

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و با افزایش ارزش دلار، فلز زرد را برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر می کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۲۹۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود نیم درصد کاهش داشت. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۵۲ درصد افت به ۱۲۹۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

فیلیپ استریبل، تحلیلگر بازار طلا گفت: «میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا بالا رفته، ارزش دلار تقویت شده و هیچ تحول ژئوپلتیکی که موجب تقویت قیمت طلا شود فعلا دیده نمی شود.»

پس از آنکه آمارهای منتشر شده نشان داد که اقتصاد آمریکا در ماه گذشته میلادی ۲۲۳ هزار شغل جدید ایجاد کرده که بسیار بیش از ۱۸۸ هزار شغل پیش بینی شده توسط تحلیلگران بود، ارزش دلار در برابر یورو افزایش داشت و میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا نیز بالا رفت. همچنین میزان دستمزدها در آمریکا نیز افزایش یافته و این مسئله احتمال افزایش نرخ بهره در ماه جاری میلادی را بیشتر می کند.

در همین حال، سرمایه گذاران نگران عمیق تر شدن اختلافات تجاری میان آمریکا و شرکای تجاری اش هستند که پس از وضع تعرفه های فولاد و آلومینیوم از سوی دولت ترامپ وارد مرحله جدیدی شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.