تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1398 - 10:07
کد خبر : 19299

تجارت ۳ میلیارد یورویی ایران و اروپا در ۷ ماه/ واردات از ایران یک دوازدهم شد

تجارت ۳ میلیارد یورویی ایران و اروپا در ۷ ماه/ واردات از ایران یک دوازدهم شد

تجارت ایران و ۲۸ عضو اتحادیه اروپا در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی ۷۳ درصد کاهش یافت و به ۳ میلیارد و ۸۷ میلیون یورو رسید.

به گزارش تسنیم، آمار منتشرشده از سوی اداره اطلاعات اقتصادی اتحادیه اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو این اتحادیه در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی با افت قابل توجه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.

مبادلات دو طرف در ۷ ماهه نخست ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۱.۵۱۴ میلیارد یورو بوده که این رقم در ۷ ماهه نخست امسال یک‌ چهارم شده و با افت ۷۳ درصدی به ۳.۰۸۷ میلیارد یورو رسیده است.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۱۹ به کمتر از نصف صادرات این اتحادیه به ایران در مدت مشابه سال قبل رسیده است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۵.۳۴ میلیارد یورو اعلام شده بود اما این رقم در مدت مشابه امسال با افت ۵۱ درصدی به ۲.۶ میلیارد یورو رسیده است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۷ ماهه نخست ۲۰۱۹ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۹۲ درصدی داشته و یک دوازدهم شده و به ۴۸۷ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در ۷ ماهه نخست سال قبل ۶.۱۷۴ میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

افت قابل توجه تجارت اتحادیه اروپا با ایران در سال ۲۰۱۹ در پی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران نشان می‌دهد این اتحادیه به‌رغم وعده‌های خود نتوانسته است از منافع ایران در چارچوب توافق هسته‌ای دفاع کند.

بر اساس این گزارش در ماه جولای صادرات اتحادیه اروپا به ایران با افت ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۵۱ میلیون یورو رسیده و واردات از ایران با افت ۹۳ درصدی بالغ بر ۶۷ میلیون یورو شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.